وکیل دعاوی ملکی

حتماً تابحال نام وکیل دعاوی ملکی را شنیده‌اید. وکیل ملکی فردی است که درس وکالت خوانده است و در زمینه امور معاملات ملکی تبحر دارد. این فرد با دانش وکالت خود و با اشراف بر مسائل ملکی می‌تواند به حل مشکلات حقوقی ملکی پرداخته و خدمات مشاوره حقوقی به افراد ارائه کند.

در گذشته وکیل دعاوی ملکی به این معنی که امروز است وجود نداشت. افراد در امور معاملات ملکی خود چنانچه به مشکل برخورد می نمودند و یا مورد کلاهبرداری و سوء استفاده قرار می گرفتند به وکیل مراجعه می کردند. وکیل با مراجعه به قوانین و مقررات مدنی و ملکی موجود در ایران و به استناد مدارک و مستندات موجود اقامه دعوی کرده و از حقوق موکل خود دفاع می کرد.

با ایجاد انواع شگردهای کلاهبرداری و سوءاستفاده های صورت گرفته در خرید و فروش املاک ضرورت وجود فردی متخصص و حقوقدان در امور ملکی بیشتر نمود کرد. این فرد وکیل بوده ولیکن بطور تخصصی در زمینه املاک فعالیت دارد.

مواجه با انواع پرونده های ملکی و کسب تجربه در این زمینه از وکیل دعاوی ملکی فردی خبره و متخصص می سازد. با توجه به موارد فوق در امور معاملات ملکی بهترین فرد جهت ارائه خدمات مشاوره حقوقی وکیل دعاوی ملکی است. در ادامه به بررسی انواع دعاوی ملکی که قابل اقامه دعوی توسط وکیل است می پردازیم.

وکیل ملکی ملکانا 1

انواع دعاوی که وکیل دعاوی ملکی انجام می دهد

خدمات مشاوره حقوقی و اقامه دعوی توسط وکیل دعاوی ملکی بسیار گسترده است. در این بخش انواع دعاوی ملکی را معرفی می کنیم. دعاوی ملکی به دو دسته دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی کیفری تقسیم بندی می شوند. دعاوی حقوقی آن دسته از دعاوی است که در اثر عدم آگاهی از قوانین، سهل انگاری و نادیده گرفتن آنها توسط طرفین قرارداد ایجاد می شود.

در این نوع دعاوی قصد و عمد در کار نبوده و صرفا ناآگاهی موجب بروز مشکل شده است. مواردی مانند التزام به تنظیم سند رسمی، ابطال و فسخ قرارداد، الزام به صورت مجلس تفکیکی، الزام به پایان کار و مشابه آن در این دسته قرار می گیرند. وکیل دعاوی ملکی با علم بر قوانین و موارد فوق به طرح اقامه دعوی حقوقی اقدام می نماید. برای هر یک از موارد دعوای حقوقی قانونگذار مجازات مشخصی تعیین کرده است لذا با استناد به قوانین موجود حکم صادر می شود.

مورد دیگر دعاوی ملکی کیفری است. در دعاوی کیفری ارتکاب جرم توسط فرد خاطی صورت گرفته و وی مجرم شناخته می شود. در دعاوی ملکی کیفری قاضی پرونده با بررسی وضعیت پرونده و تخلفات صورت گرفته و استناد به قوانین موجود نسبت به صدور رای اقدام می کند. وکیل دعاوی ملکی با تشخیص اینکه مشکل به وجود آمده حقوقی و یا کیفری است اقدام به طرح اقامه دعوای حقوقی و یا کیفری می نماید.

در برخی موارد افراد نا آگاه موارد دعوای کیفری را حقوقی تشخیص داده و در دادگاه حقوقی اقدام به طرح دعوی می نمایند که تنها موجب اتلاف وقت و هزینه موکل می شود. یک وکیل دعاوی ملکی مجرب با علم بر تمام موارد حقوقی ملکی نسبت به طرح اقامه دعوای صحیح اقدام و با دانش و تجربه خود به بهترین وجه ممکن از حق موکل خود دفاع می کند.

وکیل دعاوی ملکی چه کارهایی انجام می‌دهد 1

خدمات وکیل دعاوی ملکی چیست؟

یک وکیل دعاوی ملکی مجرب علاوه بر طرح اقامه دعوی در موارد بروز مشکل، خدمات مشاوره حقوقی ارائه می کند. در تمام مراحل معاملات ملکی از ابتدای تصمیم به خرید ملک تا بعد از انتقال سند رسمی به نام خریدار می توان از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شد. یکی از مهمترین وظایف وکیل ملکی تنظیم یک قرارداد فروش و یا مبایعه نامه کامل و بر طبق موازین حقوقی است.

تمام موارد حقوقی اعم از زمان پرداخت وجه، چگونگی پرداخت وجه، زمان تحویل ملک، زمان تخلیه ملک، زمان انتقال سند رسمی در دفترخانه، روش تسویه حساب وجه معامله، پرداخت خسارت هر یک از طرفین در صورت عدم اجرای تعهدات، قوانین مربوط به فسخ قرارداد و بسیاری از موارد دیگر باید در قرارداد فروش منظور گردد. داشتن یک قرارداد کامل و معتبر فروش می تواند از بسیاری از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کند. در هنگام انتقال رسمی سند نیز در صورت وجود مشکل می توان از خدمات مشاوره وکیل دعاوی ملکی برخوردار شد.

تخصصی‌ترین مرکز مشاوره حقوقی املاک در تهران 3

چگونه یک وکیل دعاوی ملکی خوب پیدا کنیم

برای یافتن یک وکیل دعاوی ملکی مجرب و خبره باید به چندین نکته توجه نمود. اول اینکه وکیل ملکی باید تسلط و سابقه کافی در انجام دعاوی ملکی داشته باشد. توانایی طرح اقامه دعوی و استناد به قوانین مربوطه جهت احقاق حقوق موکل بسیار مهم است. داشتن پرونده های حقوقی موفق و رضایت موکلان پیشین وکیل نیز جنبه دیگری است که می توان به آن استناد کرد.

یکی از روشهای پیدا کردن وکیل دعاوی ملکی خبره مراجعه به دفاتر مشاور املاک معتبر و مدرن است. این دفاتر دارای تیم حقوقی بوده و از تبحر و سابقه کافی در امور ملکی برخوردار هستند. تعدد پرونده های ملکی موجب کسب تبحر کافی این افراد شده و بهترین خدمات مشاوره و طرح اقامه دعوی را در صورت لزوم برای موکلان خود به انجام می رسانند.