سایت املاک

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات وسایل دیجیتال و الکترونیکی جزو لاینفک زندگی روزمره محسوب می‌شوند. از طرفی با دسترسی آسان به اینترنت و شبکه‌های مجازی توسط جامعه کسب و کارهای مختلف سعی در گسترش دامنه فعالیت خود به اینترنت و فضای مجازی دارند. داشتن سایت املاک نیز از جمله مواردی است که اغلب دفاتر مشاور املاک مدرن و بزرگ و سایر کسب و کارهای مرتبط با خرید و فروش املاک از آن بهره مند می شوند.

بنگاه های معاملات املاک از طریق سایت املاک خود به معرفی خود، نمایش آگهی های خرید و فروش املاک و سایر اطلاعات مرتبط با بازار مسکن می پردازند. تعدد بسیار زیاد سایتهای املاک در سالهای اخیر در برخی موارد مشکلاتی را برای خریداران و مشتریان نیز فراهم آورده است.

سودجویی و کلاهبرداری برخی افراد در بستر فضای مجازی و اینترنت موجب وارد آمدن زیان و خسارت به خریداران شده است. در این مطلب به بررسی ویژگی های یک سایت املاک تخصصی و قابل اعتماد می پردازیم. در صورت یافتن یک سایت تخصصی املاک به سادگی می توان از مزیت های فضای مجازی و اینترنت در خرید و فروش املاک بهره مند گردید.

یک سایت املاک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد 1

ویژگی‌های یک سایت املاک خوب

یک سایت املاک خوب در درجه اول باید دارای محتوای تخصصی در زمینه املاک، خرید و فروش املاک و اخبار مربوطه به بازار مسکن باشد. در برخی موارد سایتهای املاک تنها محدود به نمایش آگهی های فروش ملک بوده و هیچ مطلب مفید دیگری در آن دیده نمی شود. این سایتها اگر چه به نمایش آگهی های فروش املاک می پردازند ولیکن سایت تخصصی املاک بشمار نمی روند.

از طرفی یک سایت املاک تخصصی باید دارای بایگانی کامل و جامع از تمام انواع واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، زمین، باغ، ویلا، آپارتمان در متراژهای گوناگون و در مناطق مختلف و با شرایط متنوع قیمتی و امکاناتی باشد. چنین بایگانی به عنوان مرجع کامل برای خریداران بشمار رفته و بسیار ضروری است. پس از این موارد یک سایت تخصصی املاک باید مرتب بروز رسانی گردد.

انواع اخبار و رویدادهای مربوط به بازار مسکن، گزارش های تحلیلی و خبری، آمار و اطلاعات مرتبط به معاملات املاک و مستغلات، بررسی قیمت معاملات قطعی صورت پذیرفته، خارج کردن فایل ها و آگهی های فروش رفته از بایگانی و افزودن آگهی های جدید بطور روزانه می تواند نشان از پویایی و تخصصی بودن سایت املاک داشته باشد. نکته مهم دیگر پاسخگو بودن سایت املاک به مخاطبان است. اینکه مخاطبان و بازدیدکنندگان احساس کنند که سایت دارای مسئول بوده و پاسخ ها و سوالات آنها دیده می شود در جلب اعتماد مشتریان بسیار حائز اهمیت است.

یک سایت املاک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد 1

خرید و فروش املاک از طریق سایت املاک تخصصی

با مروری بر سایت های اینترنتی می توان انواع سایت تخصصی املاک را مشاهده نمود که به درج آگهی های فروش املاک و مستغلات می پردازند. نکته قابل ذکر در این خصوص این است که به هیچ عنوان قبل از بازدید نهایی از ملک، بررسی وضعیت فروشنده و سند مالکیت ملک و از طریق آنلاین اقدام به خرید و یا واریز وجه برای خرید املاک نکنید. خرید و فروش املاک دارای پیچیدگی های زیادی است که بدون بازدید و بررسی ملک بصورت حضوری نمی توان اقدام به خرید آن کرد.

دفاتر مشاور املاک که دارای سایت املاک تخصصی بوده تنها به نمایش آگهی های فروش ملک در سایت اقدام می کنند. مابقی موارد جهت خرید و فروش املاک بصورت حضوری و در حضور فروشنده و دفتر مشاوره املاک صورت می گیرد. تمامی معاملات خرید و فروش املاک باید بطور رسمی در سامانه معاملات املاک ثبت و کد رهگیری به خریدار داده شود. سایت املاک تخصصی اطلاعات مفید و سودمندی برای مشتریان در رابطه با خرید و فروش املاک درج نموده و تمامی موارد و قوانین و مقررات را تشریح می نماید.

یک سایت املاک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد 2

امکانات سایت املاک تخصصی ملکانا

دفتر مشاور املاک ملکانا دارای سایت املاک تخصصی است. سایت املاک ملکانا به عنوان مدرن ترین و معتبرترین سایت تخصصی املاک امکانات زیادی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. امکاناتی مانند امکان مشاهده تصاویر ملک بصورت سه بعدی و ۳۶۰ درجه، سپردن ملک توسط فروشنده برای فروش، تعیین قیمت کارشناسی ملک، خدمات مشاوره تیم حقوقی و ملکی، بایگانی بزرگ و کامل، سیستم جستجوی پیشرفته املاک، امکان مقایسه املاک گوناگون با یکدیگر و یا محاسبه کمیسیون فروش ملک تنها برخی از امکانات و مزیت های خرید و فروش املاک از طریق ملکانا است.

مشتریان در ملکانا با هر نوع سلیقه و بودجه ای می توانند آپارتمان و ملک متناسب با خود را پیدا کنند. تیم مشاوره حقوقی ملکانا آماده پاسخگویی به مشتریان در جهت حل هر گونه مشکلات حقوقی است. بعلاوه سایت املاک ملکانا بطور روزانه و لحظه ای آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به بازار مسکن را منتشر می نماید. نکات مهم در خرید و فروش مسکن، نکات حقوقی در معاملات املاک و معرفی محلات و مناطق مختلف تهران جهت آشنایی خریداران با امکانات و خصوصیات هر محله از دیگر امکانات منحصر بفردی است که تنها در سایت املاک ملکانا مشاهده می گردد.