وضعیت بحرانی مسکن

می‌توان اینطور گفت که تا به امروز شاید مسکن دوره‌های بحرانی خود را طی کرده باشد اما در این روزهای اخیر با پدیده‌های مختلفی رو به رو بوده ایم که بازار مسکن را به یک دوره بغرنج تر وارد کرده است. در روزهای اخیر اما بازار کلاهبرداری در خرید و فروش مسکن مهر داغ تر از سایر اخبار بوده است. میتوان از فروش این ملک ها به چندین نفر گرفت تا فروش ملک هایی که بدهی دارند و موارد دیگر که از جمله بحران های مسکن به شمار می آیند.

تجارت نیوز اما در این زمینه اینطور می گوید که تا کنون چیزی بالغ بر ۷۰۰ پرونده در زمینه های کیفری و حقوقی که ناشی از جعل مسکن بوده در دادگاه های کیفری مورد بررسی قرار گرفته اند. کار دیگر به جایی رسیده است که مسئولین هشدار های جدی در این زمینه داده اند و همچنین مصوبه های جدی هم در زمینه خرید و فروش مسکن مهر مطرح شده است.

وام رهن مسکن برای کدام یک از مستاجرین است 1

واحدهای مسکن مهر را گران نخرید!

جاودن فر با توجه به اینکه هشدارهای مکرری در زمینه مسکن مهر داده شده است اما باز هم اینطور می گوید که دیده شده است فردی تنها با یک برگه صورت جلسه توانسته است واحد را به ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کند. همچنین گاها دیده شده است که یک واحد به ۱۱ نفر همزمان فروخته شده است. در این صورت خریداران باید مراقب باشند تا حتی اگر صورت جلسه را هم مشاهده کردند واحد را با کمترین قیمت هم خریداری نکنند.

شاید تنها کاری که بتوانید در این زمینه انجام دهید تا یک معامله خوب داشته باشید این است که از مشخصات واجد خود پرینت بگیرید و مشخصات فردی را نیز ثبت کنید. در پایان هم میتواند کلیه مدارک را باید به طور دقیق و معتبر انتقال دهید و حتی شماره موبایل نفر اول را نیز تغییر دهید، پس از اینکه انتقال رسمی سند انجام گرفت شما میتوانید با خیال راحت معامله خود را انجام دهید.

اما از بازار پرحاشیه مسکن مهر که بگذریم میرسیم به شرایط عجیب و غریب افرادی که به عنوان صاحبخانه اقدام به گذاشتن شرط های مختلف برای اجاره مسکن کرده اند. درست است که وضعیت اجاره مسکن با مشکلات بسیاری رو به رو شده است اما اینطور افراد هم شرایط را از آنچه که هست سخت تر می کنند.

اجاره خانه به مجرد نه!

خانه به مجرد نمی دهم، این جمله را تا کنون به کرات شنیده اید اما هم اکنون با گذشت زمان های بسیار، شاید این تنها شرط آسان برای اجاره مسکن و رهن آن باشد.

بدنامان قیمت اجاره مسکن را پایین می آورند!

در این بین هستند افرادی که حین آگهی برای اجاره مسکن خود، می نویسند خانه را تنها به افراد مذهبی اجاره می دهند!

دلیل این امر شاید این باشند که افراد نمی خواهند ساختمان آنها بدنام شود و خانه آن ها ارزش خود را از دست دهد. در بین افرادی که خانه های مختلف را اجاره می کنند هستند کسانی که خانه ها را بدنام می کنند و دیگر کسی آنها را اجاره نمی کند. بعضا دیده شده است که بسیاری از افراد مشکلات اخلاقی بسیاری هم دارند و یا حتی با آتش اعتیاد خانه را نابود می کنند.

وضعیت مسکن

مذهبی‌ها خانه را خراب نمی‌کنند!

در یکی از آگهی هایی که در سایت دیوار درج شده است اینطور نوشته اند که خانه ۲۶۰ متری در یک منطقه تنها به خانواده های مذهبی اجاره داده می شود. زمانی که با صاحبخانه در این زمینه صحبت کرده ایم اینطور می گوید که کسی که درآمد خود را از راه حلال کسب می کند برکت بیشتری را به خانه می دهد و همچنین افرادی مذهبی که در خانه ساکن هستند امنیت و آسایش بیشتری را برای اعضای دیگری که اقدام به اجاره مسکن می کنند به همراه می آورد!

اجاره مسکن فقط به افراد باکلاس!

امروزه خانه برای اغلب افراد به با ارزش ترین دارایی های آن ها تبدیل شده است و افرادی که قصد اجاره مسکن دارند معمولاً شروط عجیبی را می گذارند. بسیاری از افرادی که در خانه های بالاشهر اقدام به اجاره مسکن میکنند دیگر تنها به پول نگاه نمی کنند بلکه خانه را به کسانی اجاره می دهند که شغل های خوب و باکلاسی داشته باشند. در این حالت باید ببینیم که بر سر عده دیگری که توانایی اجاره مسکن در این نواحی را ندارند چه خواهد آمد؟

اگر بیشتر از دو فرزند دارید، اجاره مسکن بیشتر است!

یکی از افرادی که در این بین مستاجر است و میخواهد خانه خود را تخلیه کند اینطور می گوید که ۳ فرزند دارد و هر جا که برای اجاره مسکن می رود به او میگویند چون بیشتر از دو فرزند دارد باید اجاره بیشتری را پرداخت کند. شاید تنها مشکلی که در زمینه اجاره مسکن وجود دارد، کلاهبرداری های حاصل از مسکن مهر و این شرایط عجیب نباشد، این عدم نظارت است که باعث می شود چنین مشکلاتی به میان بیایند.