پیش‌بینی قیمت مسکن

با توجه به جو بد حاکم بر بازار مسکن و افزایش قیمت مسکن روز به روز بیشتر از پیش، خرید مسکن تا حدودی بسیار سخت و حتی ناممکن شده است. این افزایش قیمت مسکن بر اثر افزایش قیمت ارز در سال ۹۷ آغاز شد و تا به امروز ادامه پیدا کرد. به طوری که با افزایش یکباره نرخ ارز، قیمت مسکن تا سه برابر افزایش پیدا کرد و با کاهش آن، قیمت مسکن کاهشی پیدا نکرد. بر این اساس فعالان اقتصادی و فعالان بازار مسکن و بسیاری از مسئولین وارد عرصه شدند تا اقدامات لازم برای جلوگیری و یا کاهش قیمت مسکن انجام شد. یکی از راهکارهای ارائه شده، پیش بینی قیمت مسکن بود.

در صورتی که کاهشی در قیمت مسکن صورت می گرفت، چندان مشهود نبود زیرا افزایش قیمت مسکن به بیش از ۱۰۰ درصد پیشروی کرد، بنابراین با کاهش نرخ ارز نمی توان امید چندانی به کاهش قیمت مسکن داشت. با این حساب شاید بپرسید که پیش‌بینی قیمت مسکن در این روند چه تاثیری می تواند داشته باشد؟ پیش بینی قیمت مسکن می تواند روند افزایش قیمت مسکن را به شما نشان دهد، به طوری که زمان مناسب برای خرید و یا فروش مسکن را بر اساس آن می توانید تشخیص دهید.

کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت مسکن

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ چگونه است؟

انجام پیش بینی قیمت مسکن کار چندان ساده ای نیست و هر کسی نمی تواند این پیش بینی را انجام دهد، می توان گفت بسیاری از فعالان اقتصادی و فعالان بازار مسکن تا حدودی می توانند در این زمینه کمک شاینی کنند و یک پیش بینی قیمت مسکن متناسب با بازار ارائه دهند. طبق آخرین پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ و در چند روز گذشته، ظاهراً قیمت مسکن تا اواخر تابستان رو به افزایش خواهد بود اما نمی توان گفت وضعیت کاملاً ناامید کننده است و بازار مسکن وضعیت خوشایندی را پیش رو خواهد داشت. بنابراین مردم ایران از خرید مسکن کاملاً ناامید نباشند و منظر خبرهای خوش از بازار مسکن باشد. آنطور که پیداست در آینده ای نه چندان دور مردم می توانند مانند سابق ملک خریداری کنند و صاحب مسکن شوند.

با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مسکن در برخی مناطق و شهرها، نمی توان انتظار داشت که قیمت مسکن تا اواخر تابستان ۹۸ کاهش پیدا کند اما طبق پیش بینی قیمت مسکن می توان گفت با کاهش میزان معاملات مسکن، روند افزایش قیمت مسکن تا آخر تابستان ۹۸ به کندی طی شود.

طبق پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ چقدر افزایش قیمت خواهیم داشت؟

طبق پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ در ماه های فصل بهار قیمت مسکن از هر متر مربع ۱۱ میلیون به ۱۲ میلیون و پس از آن در ماه گذشته به بیش از ۱۳ میلیون به ازای هر مترمربع رسید. و پیش بینی می شود که تا آخر تابستان به ۱۶ میلیون به ازای هر مترمربع نیز برسد که تا رقم چشمگیری است و باعث می شود بسیاری از کسانی که توان خرید مسکن در این وضعیت را داشته اند تا آن زمان دیگر قدرت خرید مسکن را از دست بدهند.

آخرین پیش‌بینی قیمت مسکن در سال 98 3

کاهش قیمت مسکن براساس پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸

طبق پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ برای نیمه دوم سال ۹۸ می توان پیش بینی کرد که با رکود معاملات در بازار مسکن، می توان امید آن را داشت که قیمت مسکن شکسته شود. چون مسکن یکی از سرمایه های با ارزش هر جامعه می باشد که باید در چرخه باشد تا سود به بار آورد. در صورتی که صاحبین املاک مشتریان خود را از دست بدهند، رفته رفته مجبور به کاهش قیمت مسکن شده تا بتوانند مسکن خود را وارد چرخه کرده و از آن سودی کسب کنند.

جدا شدن بازار مسکن از بازار ارز طبق پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸

بر اساس پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۸، بازار مسکن با روبرو شدن با رکود بالا از دیگر بازارهای موازی خود مانند بازار ارز و بازار سکه و طلا جدا ماند. با این حساب که بازار مسکن از چرخه اقتصادی خارج شده و تنها بازار سکه و طلا و بازار ارز در چرخه کار و سوددهی هستند، میتوان انتظار آن را داشت رفته رفته قیمت مسکن رو به کاهش رود تا در کنار بازار ارز و سکه و طلا فعالیت خود را ادامه دهد. اما بعید است که این بازار در کنار بازارهای موازی خود مانند سابق فعالیت کند. البته جدا شدن این دو بازار از یکدیگر جای بسی امیدواری دارد، زیرا با جدا شدن این بازار از بازار ارز و از بین رفتن وابستگی آنها، دیگر افزایش قیمت آنچنانی و همزمان نخواهیم داشت.