خرید مسکن

برای اکثر ما، خرید مسکن بزرگترین خرید زندگی ما است و روند بسیار ساده ای نیست. با توجه به آشفته بازار اخیر بازار مسکن، خرید مسکن دیگر برای بسیاری از مردم مقدور نیست. با این حال خرید مسکن به طور کامل ناممکن نشده و هنوز برخی از مناطق وجود دارند که نرخ مسکن آنها نسبت به دیگر مناطق کمتر است. اما برای خرید مسکن باید چه اقداماتی را دنبال کرد؟ در اینجا و در ادامه می خواهیم به ۷ مرحله برای خرید مسکن بپردازیم.

وام رهن مسکن برای کدام یک از مستاجرین است 4

میزان سرمایه خود را چک کنید و نقدینگی خود را برای خرید مسکن بررسی کنید

برای خرید مسکن می توانید از طریق چک کردن میزان سرمایه خود شروع کنید. اگر سرمایه شما کافی نمی باشد، خرید مسکن را تا زمانی که سرمایه خود را جمع اوری کنید، به تاخیر بیندازید. همچنین به نفع شما است که برای مدت زمان طولانی برنامه ریزی کنید. حداقل ۱۰ سال است برای این کار توصیه می شود. برای خرید مسکن و پرداخت اولیه باید پول داشته باشید.

برای هزینه‌های شگفت انگیز جهت خرید مسکن برنامه‌ریزی کنید

برخی از هزینه های شگفت انگیز از رفتن به رستوران های گران قیمت گرفته تا سینما و … را بررسی کنید و به جای حذف کامل آنها، میزان این ولخرجی ها را تنها به تاخیر بیندازید.

خرید مسکن در 7 مرحله چگونه و چطور 3

برای خرید مسکن وام مسکن بگیرید

هنگامی که تصمیم گرفتید یک سرمایه گذاری در خرید مسکن انجام دهید، تعیین کنید که چقدر می توانید هزینه کنید و به آن حد برسید. قبل از یافتن مسکن، یک وام مسکن دریافت کنید که نشان می دهد شما، چه میزان هزینه برای خرید مسکن می توانید پرداخت کنید.

برای خرید مسکن یک آژانس املاک و مستغلات پیدا کنید

یک نماینده املاک و مستغلات با بررسی هدف و نیازهای شما برای خرید مسکن می تواند به شما کمک کند. اگر شما یک سرمایه گذار برای خرید مسکن هستید، ممکن است به دنبال یک مسکن متفاوت به عنوان یک مسکن متناسب با نیازهای خود هستید و مهم ترین چیز در انتخاب مسکن، منطقه و مدرسه می باشد.

همکاری با نماینده املاک و اطمینان از درک نیازهای شما می تواند سود بلندمدت را برای شما به همراه داشته باشد. مهمترین مورد در خرید مشکن، پیدا کردن یک عامل املاک و مستغلات است که رضایت مشتری را به عنوان اولویت اول قرار می دهد.

 برای خرید مسکن شروع به یافتن مسکن کنید

برای یافتن مسکن شما باید مناطق و محدوده هایی را انتخاب کنید که با هزینه شما سازگاری دارند. با تعیین نیازهای عمومی خود از قبیل جایی که می خواهید زندگی کنید، تعداد اتاق خواب ها و حمام های مورد نیاز و مناطق خاص مدرسه که می خواهید در آن زندگی کنید، شروع کنید.

فناوری مانند گذشته به مردم اجازه می دهد تا بسیاری از جستجو های آنلاین را انجام دهید و واقعا قبل از اینکه به طور شخصی بازار مسکن را جستجو کنید،نگاهی به بازار به صورت اینترنتی بیاندازید. جستجو هرگز بهتر از زمان پیدا کردن یک مسکن نبوده و نمی باشد اما شما می توانید یک بازدید واقعی از املاک و مسکن های متفاوت برای خرید مسکن را داشته باشید.

نکات مهمی که در هنگام خرید آپارتمان باید به آن توجه کرد 2

قبل از تنظیم قرارداد پیشنهاد خوبی برای خرید مسکن ارائه کنید

شما قبل از ارائه یک پیشنهاد، می‌خواهید مطمئن شوید که مسکن نیازهای اولیه شما را برآورده می‌کند یا خیر. خرید مسکن یک روند بسیار حساس است. فقط به این دلیل که از نظر احساسی مشتاق هستید تا این روند را تمام کنید، پیشنهادی ارائه نکنید.

اگر شما مسکن دلخواه خود را پیدا کرده اید، معامله را به سرعت انجام دهید. ممکن است در زمان مذاکره بتوان قیمت مسکن را کاهش داد، زیرا ممکن است با پیشنهادات رقابتی مواجه شوید. بنابراین اگر شما بتوانید اطمینان فروشنده را بیشتر نسبت به خود جلب کنید ، بیشتر احتمال دارد که پیشنهاد شما را قبول کنید.

بستن قرارداد برای خرید مسکن

اگر فروشنده پیشنهاد شما را پذیرفت، قبل از بستن قرارداد و خرید مسکن، خانه را به خوبی بازرسی کنید و حتماً یک پیاده‌روی ۲۴ ساعته قبل از بستن قرارداد داشته باشید و به خوبی فکر کنید. برای پرداخت هزینه‌ها مانند هزینه‌های ارزیابی، هزینه‌های وکیل، بیمه مالکیت، مالیات بر دارایی، و هزینه‌های بازرسی آماده باشید که می‌تواند حدود ۵ درصد از مبلغ وام مسکن را کسر کند.