فروش آپارتمان

با توجه به روند رو به رشد در بازار مسکن و افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن، فروش آپارتمان می‌تواند برای بسیاری از افراد سود بالایی را به آنان برساند. هر چند این آپارتمان‌ها تا چندی پیش به این مبلغ خرید یا فروش نمی شدند اما امروز به بیش از چند برابر در معرض فروش آپارتمان قرار گرفته است و این باعث شده بسیاری از مردم دیگر قدرت خرید چنین آپارتمان هایی را نداشته باشند. اما با این موقعیت آشفته بازار مسکن و خرید و فروش آپارتمان، چگونه می توان آپارتمان را به قیمت مناسب فروخت؟

نکات فروش آپارتمان

برای فروش آپارتمان ان به صورت سریع اما نه عجولانه باید برخی نکات مهم را مد نظر داشته باشید تا یک فروش رضایت بخش داشته باشید. در ادامه و در سایت ملکانا می خواهیم به هر یک از این نکات بپردازیم.

قیمت گذاری خوبی برای فروش آپارتمان داشته باشید

سعی کنید برای فروش آپارتمان، قیمت آپارتمان را تند تعیین نکنید و تا جایی که امکان دارد، قیمت فروش آپارتمان را پایین بزنید. منظور این نیست که در فروش آپارتمان خود را متضرر کنید، بلکه بالعکس شما می توانید سود خوبی را از فروش آپارتمان به دست آورید.

قیمت بسیار بالا می تواند مشتری را نرسیده، فراری دهد اما در عوض یک قیمت مناسب به ظوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب می تواند یک معامله منصفانه را جوش دهد. حتماً به سرمایه طرف مقابل توجه کنید. شما قرار نیست قیمت ملک خود را به اندازه سرمایه طرف مقابل رقم بزنید، بنابراین برای این کار می توانید تا جایی که خود متضرر نشوید، مبلغ را کمی پایین تر تعیین کنید.

خرید مسکن در 7 مرحله چگونه و چطور 2

اصلاحات و تعمیر آپارتمان برای فروش آپارتمان

برای اینکه فروش آپارتمان با قیمت بالاتر امکان پذیر باشد، شما باید به ظاهر آپارتمان نمایی نوساز و تمیز بدهید. هر چه آپارتمان قدیمی تر و کهنسال تر باشد، قیمت آن نیز پایین تر خواهد بود. سعی کنید شیرآلات را تعمیر و یا تعویض کنید، ترک های روی دیوار را اصلاح کنید، در صورت نیاز رنگ جدید برای خانه انتخاب کنید و یک نقاش خبر کنید تا نمایی تمیز به آن بدهد. معایب سیستم های گرمایشی و سرمایشی را بررسی کنید و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنید تا در صورت مراجعه حضوری برای بازدید، آنها نیز آماده بازدید و بررسی اولیه باشند.

افزودن امکانات و تجهیزات منزل به فروش آپارتمان

در صورتی که قصد فروش آپارتمان را داشته باشید باید به این نکته توجه داشته باشید که با افزودن برخی امکانات و تجهیزات از قبیل کولر، یخچال، مبلمان و … می تواند در بالا رفتن قیمت فروش آپارتمان بسیار تاثیرگذار باشد.

شاید مجبور شوید قیمت هر یک از وسایل را به قیمت نصف و یا بیشتر به فروش برسانید اما بهتر است یک سرمایه خوب و بدون جابجایی وسایل و سختی کار را کسب کنید.

تهیه عکس‌های مناسب و با کیفیت از آپارتمان برای فروش آپارتمان

از آپارتمان عکس های مناسب و با کیفیت تهیه کنید و در صورت لزوم یک عکاس حرفه ای را به منزل خود کنید تا از آپارتمان شما عکس های با کیفیت تهیه کند. از تمام زوایای آپارتمان عکس گرفته شود و در نهایت در یکی از اپلیکیشن های خرید و فروش مانند دیوار و شیپور به اشتراک گذاشته شود.

سایت املاک، یک راهکار جدید برای یافتن مسکن 1

ثبت آگهی در یکی از سایت‌های املاک

علاوه بر ثبت آگهی در اپلیکیشن های خرید و فروش عمومی، شما می توانید برای فروش آپارتمان اطلاعات آن را در یکی از سایت های املاک که به صورت تخصصی در زمینه ملک و املاک و فروش آپارتمان فعالیت می کنند به اشتراک بگذارید. یکی از مزایای استفاده از سایت املاک این است که اینگونه سایت ها توسط متخصصین مسکن مدیریت می شوند و شما می توانید برای قیمت گذاری و بهتر فروش رفتن آپارتمان خود با آنها بیشتر مشورت کنید. یکی از سایت های مورد استفاده در این زمینه سایت ملکانا می باشد. این سایت با بهره گیری از امکانات بسیار زیادی می تواند به شما امکانات لازم را بدهد.

برای فروش آپارتمان حوصله به خرج دهید و با خریداران با روی خوش صحبت کنید

یکی از راهکارهای فروش آپارتمان، روی خوش نشان دادن به مشتری است، به طوری که مشتری حتی اگر قصد خرید ملک شما را نداشته باشد با استقبال گرم شما، اشتیاقی برای خرید آپارتمان پیدا می کند.

عدم اصرار بر سر قیمت خود در فروش آپارتمان

در صورتی که قصد فروش آپارتمان را دارید و بسیار در این زمینه جدی هستید، بر قیمت مسکن پیشنهادی خود اصرار نکنید و تا حدودی انعطاف در تغییر قیمت داشته باشید. به طوری که نه چندان به ضرر شما و نه چندان به ضرر مشتری تمام شود.

منظم و دقیق بودن برای قرارهای بازدید از آپارتمان جهت فروش آپارتمان

در صورتیکه قراری ار از قبل با مشتری هماهنگ کرده ید سعی کنید خوش قول بوده و در زمان تعیین شده با مشتری ملاقات کنید. گاهی بسیاری از آپارتمان ها با وجود قیمت مناسب و موقعیت عالی به دلیل همین بدقولی ها معامله نشده و بسیاری از مشتریان از خرید آنها منصرف شده اند. حتماً این نکته را در نظر داشته باشید.