املاک تهران

قیمت مسکن که این روزها بر سر زبان‌ها است و کم و بیش از پیش موضوع داغ سایت‌های املاک متفاوت شده است. اما وضعیت مسکن به ویژه در املاک تهران چگونه است و تا به امروز به کجا رسیده است؟

این روند افزایش قیمت که از میان املاک تهران آغاز شد، اکنون به دیگر شهر ها رسیده و خرید مسکن نه تنها در پایتخت بلکه در دیگر شهرهای ایران نیز دشوار شده، به طوری که بسیاری از مردم قدرت خرید مسکن را از دست داده اند.

در ادامه می خواهیم بیشتر به بررسی املاک تهران و نحوه قیمت گذاری در مناطق مختلف تهران صحبت کنیم. در سایت ملکانا می توانید هر آنچه نیاز دارید درباره املاک تهران بدانید. با ما همراه باشید و این مطلب خوب را از دست ندهید.

املاک تهران چه روندی را طی می‌کند؟

نحوه قیمت‌گذاری املاک تهران

قیمت گذاری مسکن املاک تهران بر اساس منطقه می باشد و قیمت هر متر مربع در برخی مناطق به بیش از ۱۳ میلیون رسید، در حالی که در دیگر مناطق املاک تهران قیمت هر مترمربع به این نرسیده و حدود ۵ الی ۶ میلیون معامله می شود. شاید در بسیاری از سایت های این قیمت ها را مشاهده کنید اما علت این تفاوت قیمت را در مناطق مختلف املاک تهران ندانید. علت این اختلاف قیمت در املاک تهران، منطقه و میزان امکانات موجود در آن منطقه بستگی دارد که در اینجا به برخی از این دلایل اشاره ای خواهیم داشت:

  امکانات رفاهی و تجاری منطقه می تواند در بالا رفتن قیمت مسکن تاثیرگذار باشد.

  خوش نامی منطقه و امنیت آن در قیمت املاک آن منطقه تاثیر به سزایی دارد.

  نزدیک بودن منطقه به بیمارستان ها و پزشکان و آزمایشگاه ها

دلایل دیگری نیز می تواند در بالا رفتن قیمت املاک تهران تاثیر گذار باشد که دیگر ارتباطی به منطقه و امکاناتی که آن منطقه دارد، ندارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  نوسانات بازار ارز و سکه و طلا دو بازار موازی که بر قیمت مسکن و املاک تهران تاثیر می گذارد.

  نبود نظارت صحیح بر قیمت مسکن

  کمبود مسکن و کاهش تولید مسکن در چند سال اخیر

  کاهش میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران در زمینه مسکن و ساخت ملک

  افزایش قیمت مصالح و به صرفه نبودن ساخت مسکن

معرفی امکانات ملکانا تخصصی‌ترین سایت املاک تهران 4

کنترل نرخ ارز برای تعدیل قیمت مسکن و املاک تهران

هر یک از این دلایل به نوعی می تواند بر قیمت مسکن که از املاک تهران آغاز می شود، تاثیرگذار می باشد اما آیا کنترل تمام این موارد می تواند بر قیمت مسکن و کنترل قیمت گذاری املاک تهران کمکی کند؟ به طور قطع نمی توان گفت بلی یا خیر، زیرا قیمت مسکن به نحوی از بازار مسکن و بازار سکه و طلا جدا شده و یک روال مجزایی برای خود ایجاد کرده است.

تاثیر نظارت بر املاک تهران

علاوه بر این به نظر نمیرسد که ایجاد یک نظارت کمکی به کاهش قیمت مسکن کند زیرا تا چندی پیش با ایجاد نظارت ها و اعمال برخی اقدامات نه تنها قیمت مسکن متوقف نشد بلکه همچنان روند افزایش خود را طی کرد که نتیجه آن را میتوان در املاک تهران بیشتر احساس کرد.

افزایش و کاهش قیمت مصالح در ساخت املاک تهران

در مورد افزایش قیمت مصالح نیز می توان گفت دولت قول مصالح ارزان تر را به سازندگان مسکن داده تا روند افزایش تولید مسکن را در پیش گیرد و قیمت املاک تهران را تا حدودی کاهش دهد. زیرا با افزایش تولید مسکن، می توان رقابت خوبی را در خرید و فروش املاک تهران ایجاد کرد. با افزایش رقابت در خرید و فروش، برخی از صاحبان املاک که قیمت مسکن را بی دلیل بالا برده اند، مجبور به کاهش قیمت مسکن می شوند. اما نکته ای که باید بیشتر به آن دقت کرد این است که این مصالح ارزان تر تا چه اندازه با کیفیت و قابل اطمینان برای ساخت مسکن می باشند؟

آخرین پیش‌بینی قیمت مسکن در سال 98 3

افزایش میزان سرمایه‌گذار برای افزایش املاک تهران

شاید تا چندی پیش سرمایه گذاری در بازار مسکن برای ساخت واحد های مسکونی، کاری سود آور و پردرآمد بود اما امروزه این کار نه تنها سودی ندارد بلکه همراه با ضرر و زیان است. به طوری که بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند سرمایه خود را در بازار سکه و طلا، ارز و بورس سرمایه گذاری کنند چون این بازارها با شکست کمتری نسبت به بازار مسکن روبرو می شوند. به ویژه که در این چند ماه گذشته معامله مسکن و املاک تهران روز به روز دوره رکود عمیق تری را طی می کنند. همچنین گذشته از تمامی این گفته ها، قیمت تمام شده مسکن با هزینه های اقتصادی بالا، بیشتر بوده و این باعث شده این کار کار به صرفه ای برای سرمایه گذاری نباشد.

علت اینکه املاک تهران را بیش از سایر شهرها بررسی می نماییم این است که آغاز افزایش قیمت مسکن از تهران می باشد و در صورت کاهش قیمت مسکن و املاک تهران می توان امید آن را در سر داشت که قیمت مسکن به صورت سراسری کاهش یابد.