اخبار مسکن

اخبار مسکن در طی یکسال گذشته روند افزایشی نامناسبی داشته به طوری تا چند روز گذشته بسیاری از مسئولین و فعالان اقتصادی از جمله وزیر راه و شهرسازی تلاش‌های بسیاری برای کنترل بازار مسکن انجام داده‌اند.

اخبار مسکن حاکی از حمایت مسئولین از مستاجرین برای افزایش قدرت و توان مردم برای خانه دار شدن می باشد. یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی اعطای ودیعه به مردم برای افزایش قدرت خرید آنها در زمینه مسکن و خانه دار شدن آنها می باشد.

طبق اخبار مسکن میزان وام ودیعه چقدر می‌باشد؟

طبق اخبار مسکن میزان وام ودیعه به میزان ۷۵ درصد از ودیعه مسکن برای رهن و اجاره می باشد یعنی چیزی با حدود با ۱۰۰ میلیون می باشد که می تواند در انجام برخی معاملات اجاره و رهن برای مستاجرین بسیار مثمر ثمر باشد.

با توجه به اعطای چنین وامی به مردم، حتماً میزان مراجعه کننده و درخواست دهنده بسیار زیاد خواهد که طبق اخبار مسکن نیز چنین می باشد. برای کنترل و نظارت بیشتر بر اعطای چنین وامی به مردم، شرطی قرار داده شده است.

این شرط از این قرار است که مستاجر حداقل باید یک سال از قرارداد اجاره خود را سپری کرده باشد. قطعاً در این راستا افرادی سودجو نیز پیدا می شوند که یک قرارداد اولیه ببندد تا بتوانند این وام را دریافت کنند. همچنین علاوه بر این اخبار مسکن حاکی از این است که مستاجرین باید یک رهگیری دریافت کنند. این کد رهگیری نشان دهنده داشتن شرایط کافی برای دریافت وام ودیعه می باشد.

وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸ به کجا می‌رسد 2

اخبار مسکن گویای افزایش میزان ودیعه می‌باشد

با پیگیری اخبار مسکن می توان دریافت که این میزان ودیعه، مقدار ثابتی نخواهد داشت و دولت در حال برنامه ریزی برای افزایش میزان این وام می باشد. به ویژه که قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است و با پیگیری اخبار مسکن می توان نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری کسب کرد. با توجه به این افزایش قیمت مسکن، به طبع سقف وام ها نیز باید بالاتر رود.

آیا با این وضعیت بازار مسکن و اخبار مسکن باید مسکن خرید؟

با این وضعیت نابسامان بازار مسکن که اخبار مسکن بسیاری از آنها را نقل می کند، بسیاری از مردم که توان خرید مسکن برای آنها مشکل شده است و آنها با این پرسش روبرو شده اند که آیا با دریافت وام و ودیعه مسکن، مسکن خریداری کنیم یا خیر؟

پیشنهاد بسیاری از مسئولین و فعالان بازار مسکن بر این اعتقادند که بهتر است مردم دست دست نکنند تا شرایط بدتر شود و سعی کنند در بهترین فرصت برای خرید مسکن، اقدام به خرید و معامله کنند اما مراقب دام های شیادان و کلاهبرداران نیز باشند.

علاوه بر این طبق اخبار مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود که مردم در حال حاضر اقدام به خرید مسکن نکنند و سعی کنند کمی در مورد این موضوع تامل کنند زیرا میزان فروش مسکن پایین آمده و در عوض میزان خریدار کاهش پیدا کرده است. با ادامه چنین روندی امید آن می رود که قیمت مسکن کاهش پیدا کند تا خریدار وارد عرضه خرید و فروش شود.

اخبار مسکن گویای خارج شدن بسیاری از مردم از بازار مسکن است

همچنین با دنبال کردن اخبار مسکن شاید این مطلب دستگیرتان شود که با افزایش قیمت مسکن، حتی با اعطای وام مسکن و وام ودیعه، بسیاری از مردم دیگر توان خرید و مقابله با قیمت مسکن را ندارند و ترجیح دادند از بازار مسکن خارج شده و به حاشیه نشینی رو آوردند. با خارج شدن مردم از عرصه بازار مسکن و افزایش خانه های خالی به ویژه در تهران همچنان آمار رکود بالاتر رفته و در مقابل این آمار، آمار حاشیه نشینی نیز افزایش پیدا کرده است.

وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸ به کجا می‌رسد 1

دیگر اخبار مسکن برای تسهیل خرید و اجاره مسکن برای مردم چیست؟

یکی دیگر از راهکارهای وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل امر مسکن دار شدن برای مردم این است که زمین رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و مردم مسکن خود را در این زمین ها بسازند. در عوض دریافت زمین رایگان، مردم باید به دولت اجاره زمین را بدهند.

علاوه بر این راهکار دریافت مالیات از صاحب خانه ها امری است که باعث شده بسیاری از صاحبین املاک، ملک خود را در معرض رهن و اجاره قرار دهند. دولت برای دریافت مالیات وعده ای داده بود که بر اساس آن اگر صاحبین املاک خانه های خود را با قیمت مناسب به اجاره و یا رهن بدهند، پاداش دریافت خواهند کرد. این پاداش بر این اساس بود که صاحب خانه های خوب و منصف پاداش دریافت خواهند کرد و این پاداش این است که آنها از دریافت مالیات معاف خواهند شد اما تا به امروز به این وعده وفا نکرده و صاحبین املاک پاداش خود را دریافت نکرده اند.

هر چند در کنار بسیاری از این صاحبین املاک خوب و منصف، دیگر صاحبین املاک ترجیح داده اند در این وضعیت بازار مسکن، ملک خود را خالی نگه دارند و هیچگونه اقدامی نکنند تا بازار به یک ثبات برسد.