خرید آپارتمان در تهران

واحدهای آپارتمانی از جمله املاکی هستند که امروزه از امکانات و طراحی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. از جمله مزایای خرید آپارتمان در تهران این است که شما می‌توانید در مناطقی که امکانات رفاهی، تجاری و درمانی خوبی دارند، زندگی کنید و به راحتی بسیاری از کارهای خود را بدون طی کردن مسیر از این سر شهر تا آن سر شهر انجام دهید.

خرید آپارتمان در تهران به ویژه با شرایط جدید و فعلی بازار مسکن، کار چندان آسانی نیست. از سویی وضعیت خرید آپارتمان در تهران در شرایط حبابی به سر می برد و روز به روز این وضعیت شدیدتر از روز قبل می شود.

جای سوال دارد که آیا خرید آپارتمان در تهران امری شدنی است یا خیر؟ و یا اینکه آیا باید برای خرید آپارتمان در تهران اقدام نمود یا خیر؟ این سوالات سوال هایی هستند که ما در سایت ملکانا می خواهیم پاسخ مناسبی را برای آنها بیابیم. با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید. ما به روزترین مطالب مسکن را در اختیار شما قرار می دهیم.

آیا خرید آپارتمان در تهران در حال حاضر امکان‌پذیر است؟ 1

آیا خرید آپارتمان در تهران امری شدنی است؟

در جواب این سوال نمی توان گفت بلی و در عین حال نمی توان گفت خیر، زیرا نوسانات بازار مسکن بسیار زیاد بوده و تا به امروز نیز این نوسانات ادامه پیدا کرده است. بسیاری از فعالان و مسئولین در این عرصه، توصیه می کنند مردم در حال حاضر از خرید آپارتمان در تهران دست نگه دارند تا وضعیت بازار مسکن به یک ثبات نسبی برسد.

آیا برای خرید آپارتمان در تهران باید اقدام نمود یا خیر؟

برای خرید آپارتمان در تهران باید اقدام نمود اما در یک فرصت مناسب این کار می تواند یک نتیجه خوب داشته باشد. شرایط مساعد برای خرید آپارتمان می تواند بر اساس برخی از پیش بینی ها راحت تر انجام شود. برخی از کارشناسان برای سهولت انتخاب بهترین زمان مناسب برای خرید و فروش آپارتمان، پیش بینی هایی را بر اساس برخی از محاسبات بدست آورده اند. بر اساس این پیش بینی ها شما قادر خواهید بود اقدام مناسبی برای خرید آپارتمان در تهران داشته باشید.

بهترین روش خرید آپارتمان در تهران چیست؟

در حال حاضر بهترین روش خرید آپارتمان در تهران، خرید از طریق پیش فروش های آپارتمان می باشد. زیرا در این روش مردم تنها باید یک پیش پرداخت از کل قیمت آپارتمان پرداخت کنند که چیزی معادل یک دهم قیمت آپارتمان نوساز می باشد و مابقی هزینه آن را به صورت اقساط پرداخت کنند.

با این حال بسیاری از مردم نسبت به آپارتمان‌هایی که به صورت پیش فروش به فروش می رسند، بدبین هستند، زیرا در سال های گذشته این روش خرید آپارتمان به صورت قانونی انجام نمی شد و تنها بر روی یک کاغذ قرارداد در شرکت های ساختمانی عقد می شد و بسیاری از شرکت های ساختمانی از این طریق کلاهبرداری کرده و پول زیادی را به جیب زدند.

در این میان مردم مالباخته ماندند که دستشان به جایی بند نبود. ما برای شما خبر خوبی در مورد پیش فروش آپارتمان داریم و آن این است که این قراردادها جدیداً به صورت قانونی و در دفتر اسناد رسمی انجام می شوند و پیگیری های بعدی آن از طریق دفتر اسناد رسمی صورت می گیرد.

خرید مسکن در 7 مرحله چگونه و چطور 2

آمار خرید آپارتمان در تهران در چند ماه گذشته چگونه بوده است؟

طبق گزارشات و برخی بررسی های انجام شده بر روی مسکن و معاملات انجام شده در بازار مسکن، میزان مراجعه کننده برای خرید آپارتمان در مناطق مختلف تهران بسیار کاهش پیدا کرده است. این آمار نسبت به ماه های پایانی سال ۹۷ بسیار کاهش پیدا کرده و با شروع فصل معاملات مسکن در فصل تابستان، کاهش شدید تری پیدا کرده است.

این آمار نشان دهنده میزان کاهش معاملات مسکن و به ویژه واحد های آپارتمانی می باشد که در صورت ادامه پیدا کردن این روند، بسیاری از مردم از خرید آپارتمان در تهران در تهران منصرف خواهند شد و حتی ممکن است بسیاری از کسانی که اجاره نشین می باشند نیز به حاشیه نشینی رو آورند زیرا علاوه بر بالا رفتن قیمت واحدهای آپارتمانی، میزان اجاره بها و رهن نیز افزایش پیدا کرده که این توان مردم را از هر نظر کاهش داده است، دیگر چه برسد به خرید یک آپارتمان در تهران که کار چندان آسانی نمی باشد.

با تمام گفته ها نمی توان مسئله خرید آپارتمان آن هم در تهران را به طور قطع ناامید کننده دانست، زیرا بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت مسکن تا اواسط سال و تا پایان فصل تابستان سال ۹۸ به یک ثبات نسبی خواهد رسید که مردم پس از آن می توانند نسبت به خرید مسکن و آپارتمان اقدام کنند.

راهکارهای بسیاری برای بالا بردن توان مردم جهت خرید آپارتمان ارائه خواهد شد که مردم به کمک آنها بتوانند یک آپارتمان هر چند کوچک خریداری کنند. با این حساب مردم می توانند تا پایان تابستان صبر کنند و دست از خرید مسکن بکشند تا تکلیف قیمت مسکن و بازار مسکن روشن شود.