مشاوره حقوقی ملکی چیست؟

دریافت مشاوره حقوقی ملکی چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد، پدبزرگ‌ها و پدران شما شاید برای خرید ملک خود در گذشته تنها به مشاور املاک مراجعه می کردند و نسبت به خرید ملک اقدام می‌کردند.

نهایت امر این بود که یک قرارداد را امضا کنند و مبلغی را بابت خرید و یا فروش ملک پرداخت می کردند. هیچگونه کلاهبرداری در این میان اتفاق نمی افتاد و معاملات کاملاً سالم و بدون غل و غش بودند، برای همین کمتر نیاز به مشاوره حقوقی ملکی داشتند.

شاید این روزها زیاد این نام به گوش شما بخورد که بسیاری از افراد می گویند می خواهند مشاوره حقوقی ملکی دریافت کنند. همانطور که از نام آن پیداست، یک مشاوره حقوقی در زمینه ملک می باشد. مشاوره حقوقی ملکی تنها مختص املاک داران نیست و کسانی که ملکی ندارند اما در آینده قصد خریداری ملک را دارند نیز می توانند از این مشاوره بهره مند شوند.

در گذشته مشاوره حقوقی ملکی آنگونه که باید رایج و مرسوم نبود اما با افزایش میزان کلاهبرداری در زمینه ملکی و افزایش جرایم ملکی، بد نیست اشخاصی که قصد معامله، خرید و یا هرگونه فعالیتی در زمینه ملک دارند ، پیش از هر کاری یک مشاوره حقوقی ملکی دریافت کنند.

دریافت مشاوره حقوقی ملکی چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ 3

مشاوره حقوقی ملکی چه کمکی به ما می‌کند؟

یکی از کمک هایی که مشاوره حقوقی ملکی به شما این است که حداقل دیگر در دام کلاهبرداران و شیادان گرفتار نخواهید شد و می توانید یک معامله سودمند داشته باشید، به طوری که دو طرف از معامله سود ببرند.

اما مشاوره حقوقی ملکی تنها برای خرید ملک و یا معامله آن نمی باشد و می تواند در دیگر زمینه های از قبیل مشکلات ملکی، شکایت های ملکی و دعاوی ملکی نیز دریافت شود. ممکن است شما در زمینه ارث و یا املاک وقفی خود دچار مشکل شده باشید که با دریافت یک مشاوره حقوقی ملکی تا حدودی مسئله برای شما حل شود.

مشاوره حقوقی ملکی را از چه کسی دریافت کنیم؟

مشاوره حقوقی ملکی را باید از یک وکیل دریافت کرد. هر چند یک وکیل ملکی می تواند بهتر از هر وکیل دادگستری دیگری به شما پاسخگو باشد. این تفاوت به این دلیل است که وکیل ملکی مهارت خود را از طریق دنبال کردن پرونده های ملکی بدست آورده اما یک وکیل دادگستری در زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته است. به همین دلیل وکیل ملکی به ماده قوانین و تبصره های ملکی و اصلاحات مربوط به قوانین ملکی بیشتر تسلط دارد و بهتر می تواند به شما کمک کند.

بهترین مشاور املاک تهران را از دست ندهید 2

چگونه برای گرفتن مشاوره حقوقی ملکی یک وکیل ملکی خوب بیابیم؟

برای گرفتن یک مشاوره حقوقی ملکی همانطور که گفته شد باید به یک وکیل ملکی مراجعه کرد اما یک وکیل ملکی خوب را چگونه می توان یافت؟

شاید ابتدا کار چندان آسانی به نظر نمیرسد اما پس از کمی پرس و جو شما نتیجه بهتری خواهید گرفت. در ابتدا یک وکیل ملکی باید از شهرت خوبی برخوردار باشد. شما با بررسی میزان پرونده هایی که یک وکیل ملکی دنبال می کند و به دست آوردن میزان برد در این پرونده ها، متوجه خواهید شد که آیا او می تواند به شما کمک کند یا خیر.

همچنین علاوه بر این موارد یک وکیل ملکی خوب با صبر و حوصله بسیار به شما مشاوره حقوقی ملکی ارائه می دهد و سعی می کند به شکلی روان مسائل را برای شما بیان کند.

مشاوره حقوقی ملکی آنلاین چیست؟

مشاوره حقوقی ملکی در حال حاضر به سبک اینترنتی و آنلاین بیشتر ارائه می شود زیرا اکثریت این سبک را می پسندند و علت آن نیز این است که مردم مشغله بسیاری دارند و زمان کافی برای مراجعه به دفاتر حقوقی را ندارند. بنابراین با مراجعه به سایت های مختلف می توانند یک مشاوره حقوقی در اسرع وقت دریافت کنند.

در حال حاضر بسیاری از وکلای ملکی برای خود سایتی راه اندازی نموده اند و علاوه بر پاسخگویی به سوالات مشاوره های حقوقی در زمینه املاک نیز ارائه می دهند و کار مشتریان خود را ساده تر کرده اند. جالب است بدانید که هزینه یک مشاوره حقوقی آنلاین بسیار کمتر از مشاوره حقوقی حضوری می باشد. اگر میزان هزینه رفت و برگشت و زمان صرف شده را محاسبه کنید، متوجه این برآورد خواهید شد.

آنچه نیاز دارید درباره دعاوی ملکی بدانید 3

مشاوره حقوقی ملکی در شرکت های ساخت و ساز و تاسیساتی

یکی دیگر از راه های دریافت مشاوره های حقوقی در زمینه املاک این است که صاحبین شرکت‌های ساخت و ساز و تاسیساتی این است که یک وکیل ملکی در شرکت خود استخدام می کنند تا در بسیاری از مسائل بتواند آن‌ها را راهنمایی کند و چند و چون کار و راهکارهای قانونی را به آنها نشان دهد.

یک وکیل ملکی علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی در زمینه املاک می تواند در جلسات شرکت کرده و راهکارهای جدید ارائه دهد و علاوه بر آن مدیریت را از چالش های موجود در پروژه های مختلف آگاه کند و در نهایت انتخاب هایی را به مدیریت ارائه دهد که به نفع آنها و کاملاً قانونی باشد.