وکیل دعاوی ملکی

وکیل دعاوی ملکی کسی است که می‌تواند در نزاع ها و مطالبات ملکی شما را یاری کند و پرونده‌ها را به شکلی پیش ببرد که همه چی به نفع شما تمام شود، البته اگر حق با شما باشد. شاید تا به حال نام دعاوی ملکی به گوشتان خورده باشد.

دعاوی ملکی، همان شکایت ها و پیگیری های حقوقی در زمینه املاک است به طوری که اشخاص در آن به دنبال حق و حقوق خود می باشند. دعاوی ملکی شامل دعاوی حقوقی ملکی، دعاوی ثبتی ملکی و دعاوی کیفری ملکی هستند که در ادامه به بررسی آنها توسط وکیل دعاوی ملکی می پردازیم.

دعاوی ملکی- وکیل دعاوی ملکی

دعاوی ملکی که توسط وکیل دعاوی ملکی مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرند شامل موارد زیر می باشند:

دعاوی ملکی که توسط یک وکیل دعاوی ملکی پیگیری می‌شود 3

دعاوی اثبات مالکیت – وکیل دعاوی ملکی

بسیاری از افراد اقدام به خرید ملک می کنند اما آن را به صورت رسمی ثبت نمی کنند. ثبت یک سند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا بتوان در مواقع مراجعه به مراجع قانونی مالکیت را اثبات کرد. به طور قانونی اگر ملکی در دفتر اسناد رسمی کشور ثبت نشده باشد، سند ندارد و عدم وجود سند برابر است با عدم مالکیت.

به عنوان مثال شما ملکی را خریداری کرده اید اما به نام خود و در دفتر اسناد رسمی ثبت نکرده اید، در صورتی که فروشنده بخواهد زیر قول و قرار خود بزند و ملک را به شما تحویل ندهد، شما می توانید یک دعوای ملکی مبنی بر اثبات مالکیت تنظیم کنید تا  مالکیت خود را اثبات کنید. در چنین مواقعی کمک گرفتن از یک وکیل دعاوی ملکی می تواند در پیشبرد پرونده بسیار به شما کمک کند. وکلای دعاوی ملکی با جمع آوری شواهد و ادله مبنی بر فروش ملک توسط صاحب ملک به شما می توانند مالکیت شما را به اثبات برسانند.

دعاوی الزام به فک رهن- وکیل دعاوی ملکی

رهن ملک یکی از مواردی است که این روزها بسیاری از مردم برای دریافت وام و یا تنظیم مبایعه نامه استفاده می کنند. گاهی این موارد با مشکل روبرو می شوند و نیاز به تنظیم یک دعاوی ملکی ایجاب می کند که شما به یک وکیل دعاوی ملکی مراجعه کنید.

در بسیاری از این موارد افراد سند خود را در رهن بانک قرار داده و پس از آن قسط های خود را پرداخت می کنند اما بانک نسبت به فک رهن اقدامی نمی کند که باعث می شود شما به دنبال فک رهن، یک دعاوی ملکی در رابطه با الزام به فک رهن تنظیم کنید.

دعاوی اخذ صورت مجلس تفکیک- وکیل دعاوی ملکی

صورت مجلس تفکیک معمولاً مربوط به تفکیک واحدهای آپارتمانی می باشد که از طریق مبایعه نامه پیش فروش شده اند. سازندگان مسکن ساخت آنها را به اتمام می رسانند اما اقدامی برای تفکیک سند نمی کنند، در این صورت شما می توانید با مراجعه به یک وکیل دعاوی ملکی و تنظیم دعاوی ملکی نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیک اقدام نمایید. یک ساختمان نوساز پس از ساخت باید مشخصات هر واحد و متراژ و تمامی جزئیات آن را برای تنظیم سند به ثبت اسناد داده تا تمام اسناد واحدها به درستی تنظیم و به صاحبین ملک ارائه شوند.

دعاوی ملکی که توسط یک وکیل دعاوی ملکی پیگیری می‌شود 2

دعاوی الزام به رفع تصرف عدوانی- وکیل دعاوی ملکی

تصرف عدوانی مربوط به کسانی است که ملک در اختیارشان بوده و شخص دیگری نسبت به تصرف آن اقدام می کند. در چنین شرایطی مالک اصلی می تواند به وکیل دعاوی ملکی مراجعه کرده و نسبت به پیگیری روند قانونی آن اقدام نماید. چنین دعاوی بهتر است از سوی وکیل ملکی پیگیری شود، زیرا چنین مواردی راه های قانونی بسیاری در پی دارد که تنها یک وکیل دعاوی ملکی از پس آن ها بر می آید.

دعاوی الزام به تنظیم سند- وکیل دعاوی ملکی

انجام برخی معاملات مانند خرید ملک، بای در دفتر اسناد رسمی ثبت شوند و در صورتی که به طور معمولی و در بنگاه انجام شوند، این معاملات از نظر دادگاه و مراجع قانونی هیچگونه اعتباری نخواهد داشت. دقت کنید در چنین معاملاتی تنظیم سند به نام مالک جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که شما یک سند قانونی نداشته باشید، قطعاً نمی توانید خود را به عنوان صاحب ملک معرفی کنید. دعوت از یک وکیل دعاوی ملکی از ابتدای کار می تواند در انجام معامله به نحو احسن و بدون هیچگونه مشکلی به شما کمک کند.

این دعاوی برخی از دعاوی ملکی هستند که توسط وکلای دعاوی ملکی پیگیری می شوند که در اینجا ما تنها به برخی از آنها پرداختیم.

دعاوی ملکی که توسط یک وکیل دعاوی ملکی پیگیری می‌شود 1

یک وکیل دعاوی ملکی چه تفاوتی با وکیل دادگستری دارد؟

یک وکیل دعاوی ملکی به طور تخصصی در زمینه ملک و املاک فعالیت می کند اما یک وکیل دادگستری در تمام زمینه ها فعالیت می کند و تفاوت میان آنها در تخصص یک وکیل دعاوی ملکی است که با پیگیری پرونده های ملکی و دعاوی ملکی به آن دست می یابد. یک وکیل دادگستری نیز می تواند در چنین مواردی به شما کمک کند اما وکلای دعاوی ملکی به دلیل پیگیری پرونده های ملکی و وارد بودن به ماده و تبصره های قانونی در این زمینه، بهتر می توانند به شما کمک کنند.