خرید آپارتمان

بازار مسکن این روزها با رکود بالایی روبرو شده و علت این رکود افزایش بی رویه قیمت مسکن می‌باشد که باعث شده بسیاری از مردم توان خرید مسکن را از دست بدهند و به طور کامل فکر خرید مسکن را از ذهن خود بیرون کنند. این روزها با ادامه پیدا کردن نوسانات در بازار مسکن، شاید خرید آپارتمان امری نشدنی به نظر برسد اما باید به شما گفت که این امر به طور کامل نشدنی نیست و هنوز امکان عملی شدن خرید آپارتمان وجود دارد. با ما همراه باشید تا در ملکانا با روش های خرید آپارتمان آشنا شوید.

شاید تا چندی پیش با دریافت یک وام مسکن شما می توانستید نسبت به خرید آپارتمان اقدام کنید و با خیالی آسوده در ملک خود زندگی کنید و تنها اقساط یک وام مسکن را بپردازید.

اما این روزها قصه جور دیگری رقم خورده و مردم با یک وام دیگر توان خرید آپارتمان را نیز ندارند. هر چند بانک مرکزی بر آن شده تا میزان پرداختی این وام را افزایش دهد اما باز هم این افزایش پاسخگوی نیاز مردم نمی باشد و قیمت مسکن به گونه ای بالا رفته که با گرفتن چند وام نیز این امر به سختی امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر اینکه اقساط چند وام مختلف و به طور همزمان می تواند فشار زیادی را به مردم وارد کند.

روش‌های تامین سرمایه اولیه برای خرید آپارتمان 2

روش‌های تامین سرمایه برای خرید آپارتمان

با تمام این اوصاف و در میان این رکودهای سرسام آور، فرصت های گرانبهایی برای خرید آپارتمان نیز یافت می شود و اوضاع آنطور که به نظر می رسد کاملاً ناامید کننده نمی باشد. سرمایه اولیه برای خرید آپارتمان یکی از ملزومات خرید مسکن می باشد که این سرمایه را شما یا از قبل جمع آوری کرده اید و یا اکنون باید به فکر جمع آوری آن باشید.

در صورتی که بخواهید به صورت ماهیانه پس انداز کنید شاید جمع آوری سرمایه اولیه مدتها و تا چند سالی طول بکشد و در نهایت آن نتیجه دلخواه را به شما ندهد، بنابراین باید به فکر راه بهتری بود. یکی از راه های جمع آوری سرمایه اولیه، اقدام برای دریافت وام می باشد. شما می توانید، وام، جعاله و یا اوراق تسهیلات مسکن را دنبال کنید و نسبت به دریافت آنها اقدام کنید تا سرمایه اولی خود را جمع آوری کنید.

روش اول: خرید آپارتمان با استفاده از اوراق تسهیلات مسکن

این روش آسانترین روش می باشد، برای همین ترجیح می دهیم از آسانترین ها با شما آغاز کنیم. اوراق تسهیلات، اوراقی هستند که شما می توانید آنها را از بازار بورس خریداری کنید و قیمت آنها حدوداً  ۴۴۸۰۰ تومان الی ۷۵۰۰۰ تومان می باشد که شما با تهیه آنها می توانید بدون نوبت وام دریافت کنید.

دقت کنید که شما باید این اوراق را تهیه کنید اما برای دریافت وام باید به چه میزان از این اوراق خریداری کنید؟ هر یک از این اوراق تسهیلات مسکن معادل دریافت ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات است که شما با خرید تعدا بیشتر میزان وام بیشتری دریافت خواهید کرد. البته ناگفته نماند که دریافت وام مسکن با استفاده از تسهیلات یک سقف مشخصی دارد که در تهران ۶۰ میلیون می باشد.

در کنار وام مسکن شما می توانید نسبت به دریافت وام جعاله در کنار آن نیز اقدام کنید که با دریافت ۶۰ میلیون وام تسهیلات مسکن، به میزان ۱۰ میلیون نیز وام جعاله دریافت خواهید کرد. با این حساب شما ۷۰ میلیون از سرمایه اولیه خود را برای خرید آپارتمان به دست آورده اید.

روش‌های تامین سرمایه اولیه برای خرید آپارتمان 1

روش دوم: خرید آپارتمان با استفاده از تسهیلات مسکن یکم

شما در این روش می توانید سرمایه ای که در دست دارید را به مدت یک سال نزد بانک مسکن نگهداری کنید و پس از یک سال دو برابر آن را وام می توانید دریافت کنید. علاوه بر اینکه می توانید سرمایه و پس انداز خود را نیز از بانک برداشت کرده و حتی وام جعاله به میزان ۱۰ میلیون دریافت کنید.

به عنوان مثال شما مبلغ ۵۰ میلیون را نزد بانک مسکن نگهداری می کنید برای دریافت تسهیلات مسکن یکم و پس از یک سال اقدام به دریافت وام می کنید. دو برابر ۵۰ میلیون می شود ۱۰۰ میلیون، علاوه بر اینکه شما ۵۰ میلیون نزد بانک دارید و می توانید آن را نیز به ۱۰۰ میلیون اضافه کنید که جمعاً ۱۵۰ میلیون حاصل می شود. حال اگر یک وام جعاله ۱۰ میلیون تومانی نیز درخواست کنید، سرمایه نهایی شما ۱۶۰ میلیون خواهد بود.

با این حساب شما نه تنها از خرید آپارتمان منصرف نخواهید شد، بلکه بیش از پیش نسبت به خرید آپارتمان امیدوار خواهی شد. البته ناگفته نماند که بانک مرکزی با توجه به اوضاع فعلی بازار در پی افزایش وام مسکن می باشد و این می تواند نتایج امیدوار کننده تری را به شما بدهد.

روش های دیگری نیز برای خرید آپارتمان وجود دارد که ما در اینجا قصد داشتیم به روش های بانکی و تسهیلات بانکی را دنبال کنیم که همانطور که میبینید، خرید آپارتمان هنوز جای امیدواری دارد به ویژه در تهران و برخی از مناطق تهران که هنوز ملک با قیمت منصفانه و مناسب به فروش می رسد.

بنابراین در میان این تلاطم بازار مسکن شما نیز از فرصت استفاده کنید و سرمایه خود را جمع آوری کنید تا در یک فرصت مناسب یک اقدام مناسب و اصولی داشته باشید. البته فراموش نکنید که گول قیمت مناسب را نخورید و حتماً در معاملات خود از یک وکیل ملکی کمک بگیرید، زیرا کلاهبرداران و شیادان هنوز هم در عرصه حضور دارند.