پیش‌بینی قیمت مسکن

روند پیش‌بینی قیمت مسکن از سال ۹۷ تا به امروز، طبق آمار مسکن از قیمت مسکن در سال گذشته تا به امروز، قیمت مسکن از اواسط سال ۹۷ همزمان با افزایش نرخ ارز روندی جهشی را پیش گرفت و تا به امروز هیچ  راهکاری موفق به جلوگیری از این روند نشده است.

شاید نرخ ارز به آن صورت افزایش نداشت اما در عوض قیمت مسکن تا به امروز طبق آمار، به میزان ۲۰۵ درصد افزایش پیدا کرد که افزایش بی سابقه ای در چند سال گذشته گزارش شده است. پیش بینی قیمت مسکن یکی از راهکارهایی بود که برای کنترل روند افزایش قیمت مسکن به کار گرفته شد اما متاسفانه تا به امروز تاثیری بر این روند نداشته است.

روند پیش‌بینی قیمت مسکن از سال 97 تا به امروز 1

پیش‌بینی قیمت مسکن چه سودی برای ما دارد؟

در اواخر سال ۹۷ قیمت مسکن به اندازه ۱۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و این افزایش قیمت مسکن از تهران آغاز شد. به طوری که کارشناسان و فعالان اقتصادی وارد عرصه شدند تا این روند را به نحوی کنترل کنند که البته تا حدودی این پیش‌بینی قیمت مسکن نیز تا حدودی تاثیرگذار بوده است. پیش بینی قیمت مسکن یکی از شگردهایی است که فعالان اقتصادی و فعالان زمینه مسکن به کار گرفتند تا بسیاری از سرمایه گذاران و مردم را از روند افزایش قیمت مسکن آگاه کنند.

از سویی دیگر با استفاده از پیش بینی قیمت مسکن می توان به نحوی از روند بازار مسکن با خبر شد تا زمان مناسب برای خرید، رهن، اجاره و فروش مسکن را یافت.

پیش‌بینی قیمت مسکن در اواخر سال ۹۷

در اواخر سال ۹۷ پیش بینی قیمت مسکن حاکی از آن بود که قیمت مسکن در نوروز ۹۸ و تا پایان تعطیلات افزایش پیدا خواهد کرد و پس از آن یک روند کاهشی هر چند اندک را طی خواهد کرد. اما پس از تعطیلات نیز این تغییرات و نوسانات بازار مسکن ادامه پیدا کرد و همچنان پیش بینی قیمت مسکن نتوانست به عنوان یک راهکار برای کنترل بازار، کاری از پیش ببرد.

پیش‌بینی قیمت مسکن پس از نوروز ۹۸

پس از گذر از تعطیلات نوروز ، قیمت مسکن همچنان افزایش خود را ادامه داد و این مسئله باعث شد بسیاری از مسئولین برای رفع این مشکل دست به کار شدند تا شاید قیمت مسکن کاهش پیدا کند.

طبق پیش بینی قیمت مسکن در اوایل سال ۹۸ قیمت مسکن باید پس از تعطیلات و در ماه های اردیبهشت و خرداد یک روند کاهشی هر چند اندک را طی کند اما باز هم قیمت مسکن رو به افزایش رفت. تنها تغییری که در روند افزایش قیمت مسکن کاملاً مشهود بود این بود که این روند یک روند کند بود و بسیاری از سرمایه گذاران و مردم توانستند در این مدت خری  فروش ملک داشته باشند، هر چند در بسیاری از مناطق تهران رکورد رکود و تورم در انجام معاملات مسکن زده شد و هیچ گونه معامله ای در این مناطق صورت نگرفت.

قیمت مسکن در اردیبهشت و خرداد و همچنین تیر افزایش پیدا کرد و نرخ هر مترمربع در برخی از مناطق تهران به ۱۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان نیز رسید. البته ناگفته نماند این آمار یک آمار کلی است و در برخی از مناطق هر مترمربع به میزان ۵ میلیون به فروش رسید.

آنچه نیاز دارید درباره دعاوی ملکی بدانید 3

پیش‌بینی قیمت مسکن برای تابستان ۹۸

پیشبینی قیمت مسکن برای تابستان ۹۸ کاملاً رضایت بخش نیست و قیمت مسکن به دلیل فصل جابجایی برای رهن، اجاره و خرید و فروش مسکن، باز هم روندی افزایش را طی می کند اما باز هم مواردی توسط مسئولین مطرح شده است که در حال حاضر در دست بررسی و بر روی میز دولت می باشد.

طبق پیش بینی قیمت مسکن در این چندماه، قیمت مسکن تا آخر تابستان ۹۸ افزایش خواهد داشت و تا آخر تابستان به یک ثبات قیمت مسکن خواهیم رسید. همچنین پیش بینی ها حاکی از ارائه وام مسکن با نرخ بالاتر از سال های گذشته، افزایش تولید مسکن، نظارت بر بازار مسکن برای جلوگیری از افزایش بی رویه و بی دلیل قیمت مسکن و راه اندازی صندوق حمایت از مستاجرین برای صاحب خانه کردن مستاجرین می باشد.

طبق پیش بینی قیمت مسکن با افزایش میزان تولید مسکن، قیمت مسکن وارد یک عرصه رقابتی خواهد شد که در نهایت منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد. از سویی دیگر دولت با گرفتن مالیات از صاحبین املاک آنها را مجبور به کاهش قیمت و نرخ رهن واجاره می کند. این افراد که ملک خود را به قیمت بالا اجاره و رهن می دهند و در صورتی که مستاجر از توان پایینی برخوردار باشد، ترجیح می دهند ملک آنها خالی بماند، موظف به پرداخت مالیات هستند.