سایت املاک چیست؟

در عصر حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و به ویژه افزایش و گستردگی شهرها، بافتن یک مسکن دیگر کار آسانی نیست و برای آسان نمودن این امر بهترین کار این است که مشاورین املاک یک مشاور املاک سیار راه اندازی کنند. بهترین گزینه برای راه اندازی یک مشاور املاک سیار، طراحی و پیاده سازی سایت املاک است.

در واقع سایت املاک یک بنگاه املاک است با تمام موارد ملکی و معاملاتی که در بنگاه املاک انجام می شود. بدون هیچگونه نقص و کمبودی کارهای یک بنگاه املاک و بیشتر از آن را انجام می دهد. اینجا و در سایت املاک ملکانا ما سعی در معرفی سایت املاک و کاربردهای آن هستیم. با ما همراه باشید و این مطلب بسیار مفید را از دست ندهید.

سایت املاک از کجا آغاز شد؟

سایت املاک در ابتدا از تهران آغاز شد. تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران، از وسعت و گستردگی بالایی برخوردار است و یافتن مسکن در آن کار چندان آسانی نیست و یافتن یک مسکن هر چند کوچک ممکن است ماه ها طول بکشد. برای رفع چنین معضلی، بسیاری از فعالان بازار مسکن و بنگاه داران بر آن شدند تا سایت املاک را برای رفاه حال مشتریان راه اندازی کنند. این کار نه تنها به جستجو و رفاه حال مشتریان کمک کرد بلکه روند یفتن مسکن را نیز تسریع بخشید.

سایت املاک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

کاربردهای سایت املاک چیست؟

شاید همه ما به نوعی با سایت املاک کم و بیش آشنایی داشته باشیم و یا حتی گاهی بدون قصد خرید، رهن و یا اجاره مسکن به آن سر زده باشیم. این تا حدودی می تواند به عنوان یک پیش زمینه از سایت املاک باشد که شما را تا حدودی با کارکرد یک سایت املاک آشنا می کند.

ویژگی‌های سایت املاک چیست؟

همانطور که گفته شد یک سایت املاک باید شامل تمام موارد بنگاه املاک و بیشتر از آن باشد. همچنین برای  اینکه یک سایت املاک اینگونه طراحی شود باید برای آن ویژگی هایی در نظر گرفته شود. در ادامه می خواهیم به بررسی هر یک از این ویژگی های سایت املاک بپردازیم.

نقشه برای نشان دادن موقعیت جغرافیایی ملک

 یکی از موارد مهم که در هر یک از سایت های املاک ممکن است با آن روبرو شوید مشاهده یک نقشه است که موقعیت جغرافیایی هر یک از املاک آگهی شده را نشان می دهد. هر یک از سایت های املاک در هر شهری و در هر منطقه ای تنها آگهی های املاک ثبت شده را نشان می دهد.  یکی از این سایت های املاک که توانسته به خوبی و در سطح شهری عمل کند سایت ملکانا می باشد که در تهران به طور وسیع و در تمام مناطق عمل کرده است.

سایت املاک، یک راهکار جدید برای یافتن مسکن 3

ثبت اطلاعات کامل در مورد مسکن

یکی دیگر از ویژگی های سایت های املاک این است که اطلاعات کامل را در مورد ملک و شرایط خرید و یا فروش را به همراه قیمت قید شود. به عنوان مثال از یک مسکن تنها متراژ و قیمت را ثبت نکنند و توضیحاتی از قبیل سال ساخت، تعداد اتاق ها، تعداد سرویس بهداشتی و امکانات آن را در آگهی قید کنند.

ثبت تصاویر با کیفیت از ملک

برخی از سایت های املاک مجهز به سیستم بازدید مجازی هستند به گونه ای که گویی شما در ملک حضور دارید و یک بازدید واقعی انجام می دهید. این نحوه نمایش تصویر با تمام جزئیات می تواند یکی از ویژگی های بسیار خوب و جذابی هر یک از سایت های املاک باشد.

داشتن یک سیستم جستجوی سریع

برخورداری از یک سیستم جستجوی سریع در هر یک از سایت های املاک می تواند به عنوان از ویژگی های منحصر به فرد سایت به حساب آید. شما در نظر بگیرید یک وارد یکی از این سایت ها شوید و جستجو را پس یک مدت رمانی به شما نمایش دهد، مطمئناً شما خیلی زود از چنین سایتی رو بر می گردانید و به سایت هایی مراجعه می کنید که نتایج را در عرض چند ثانیه به شما نمایش دهند.

خرید و فروش ملک از طریق سایت املاک چه مزیت‌هایی دارد 2

داشتن یک سیستم محاسبه گر دقیق

داشتن یک ماشین حساب و یا سیستم محاسبه گر دقیق می تواند به شما در انجام محاسبات برای خرید مسکن کمک کند. یکی از این محاسبات، محاسبه قیمت خرید با پیش پرداخت و وام می باشد که محاسبه گر می تواند حتی تعداد اقساط و میزان آنها  و مدت زمان پرداخت آن ها را به شما نشان دهد.

این ویژگی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته زیرا مردم در حال حاضر قدرت خرید نقدی را ندارند و به دنبال خرید ملک به صورت اقساط و با دریافت وام هستند. بنابراین چنین سیستم محاسبه گری برای بسیاری از افراد می تواند مفید واقع شود.

اطلاع رسانی دقیق و به روز

 یکی از ویژگی های سایت های املاک که علاوه بر ارائه اطلاعات آگهی های ملکی می باشد، پیگیری و دنبال کردن بازار مسکن می باشد. جمع آوری و ارائه این اطلاعات به مشتریان و کاربران می توان در اطلاع رسانی به آنان در مورد مسکن و اقدامات اخیر در بازار مسکن کمک کند.