خرید و فروش مسکن

خبرگزاری‌های مختلف اما در زمینه مسکن اینطور می‌گویند که با اینکه کاهش قیمت مسکن هم اکنون در بازار قابل مشاهده است اما معاملات و خرید و فروش مسکن نیز کاهش یافته است و می‌توان گفت که در این بخش خریداری وجود ندارد.

وی اینطور می گوید که هم اکنون فروشنده در بازار مسکن بسیار زیاد شده است و همین مسئله هم به نوبه خود باعث می شود تا قیمت افت پیدا کند. در شرایط فعلی که مردم دیگر توانایی خرید را ندارند، کاهش قیمت ها شاید منطقی ترین راهی باشد که به ذهن می آید.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همچنین در این زمینه اینطور می گوید که فروشنده هم در بازار زیاد شده است و با توجه به اینکه معاملات مسکن رو به کاهش است. اخیرا فروشنده ها در بازار مسکن علاقه مند به خرید و فروش شده اند.

اما با توجه به مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده است همچنان هم افت قیمت به صورت بی بدیل تجربه می شود. در شرایطی که مردم  دیگر نمی توانند اقدام به خرید و فروش مسکن کنند، تنها راهی که به چشم می آید همین کاهش قیمت هاست.

فروش مسکن در سال 98

کاهش بهای نفت، افزایش خرید و فروش مسکن!

شاید تصور کنید که قیمت مسکن در واقع به دلایل مبهمی زیاد شد و هم اکنون با از میان رفتن این دلایل، دیگر معاملاتی که در این زمینه انجام می شوند رو به افزایش هستند و از جمله آنها می توان به خرید و فروش مسکن اشاره کرد. دقت داشته باشید که ستاد ساماندهی صنف مشاورین املاک هم در این زمینه راهکارهایی را اشاره کرد که از جمله آن ها میتوان به تعیین مالیات بر عایدی سرمایه برای خانه های خالی اشاره کرد.

در برخی از مناطق تهران هم با توجه به موج هایی که از افزایش قیمت دیده می شود، نظارت هایی باید بر خرید و فروش مسکن انجام شود تا دیگر دلالان وسوداگران نتوانند از این بازار سود بیشتر ببرند و سهم همگان به یک اندازه باشد.

کاهش قدرت خرید مردم در پی افزایش قیمت مسکن 2

چرا خرید و فروش مسکن باز هم رو به کاهش است؟

در این بینف تعداد معاملات مسکن به شدت در حال کاهش است و میتوان گفت که دلیل آن ها هم این است که این روز ها تعداد فروشندگانی که در زمینه خرید و فروش مسکن فعالیت می کنند رو به افزایش است و در عین حال نرخ ها هم رو به تعدیل منفی می روند. باز هم اما وزیر راه و شهرسازی به مردم اینطور می گوید که مسکن را خریداری نکنند تا حباب مسکن بترکد و این افزایش قیمت ها کمتر شود.

محمد اسلامی همچنان هم اشاره ای به برنامه وزارت راه و شهرسازی دارد که برای حمایت از مستاجرین ایجاد شده است. وی می گوید که در این راستا، موسساتی که اجاره داری را انجام می دهند بر آنند تا بتوانند راحت تر با هم تعامل داشته باشند. وی همچنین اینطور می گوید که ضوابطی که در این زمینه ایجاد شده است، برای موسسات در حال تهیه است.

وی همچنین یادآور شده است که شرایط خانه دار شدن در حال تسهیل است اما برای خانه اولی ها، حقوق بگیران و همچنین کارمندان دولت. وی همچنین در مورد بازار مسکن هم اینطور گفت که قیمت مسکن به صورت حبابی افزایش یافته است که این حباب در ماه های آتی از بین خواهد رفت.

اگر مردم خرید و فروش خانه را کمتر کنند در واقع به بازار مسکن اجاره می دهند تا شرایط آرام تر شود و قیمت ها هم کاهش پیدا کنند. وزیر راه و شهرسازی در این زمینه اینطور می گوید که نکته مهم این است که چندین معامله در زمینه خرید و فروش مسکن انجام شده است.

شاید بتوان اینطور گفت که معاملات به صورت کلی در حال کاهش هستند و همین کاهش هاست که باعث می شود وضعیت فروشندگان هم مانند خریداران شود و در نهایت افت قیمت ایجاد شود.

خرید و فروش آپارتمان و املاک مسکونی در تهران 3

بنگاه‌های خرید و فروش مسکن تعطیل شدند!

در سال ۹۷ اما بسیاری از بنگاه هایی که در زمینه خرید و فروش مسکن فعالیت می کردند بسته شدند. این نوع مشاورین املاک معمولا به صورت مجاز و غیرمجاز فعالیت داشته اند اما بسیاری از آن ها هم در این بازار نابسامان مسکن، به پیچیدگی های آن دامن زده اند و نرخ هایی را ایجاد کردند که در نهایت باعث شد تا خرید و فروش مسکن به حدی کاهش پیدا کند که خودشان هم به ناچار تعطیل کنند!

رئیس اتحادیه اما در این زمینه اینطور می گوید که دیگر در صنف مشاورین املاک، دلال نداریم چرا که در سال گذشته، ۱۷۲۰ بنگاهی که در این زمینه به صورت غیرقانونی فعالیت می کردند بسته شدند. قلی خسروی همچنین در این زمینه اینطور می گوید که دلال است که بین خریدار و فروشنده ارتباط برقرار می کند. در این بین مشاورین املاک باید به مردم خدمت رسانی کنند و اگر مرتکب خطایی شوند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.