قیمت مسکن تهران

اینطور به نظر می‌رسد که سال ۹۸ از نظر اقتصادی و در زمینه مسکن تا کنون سال خوش یمنی نبوده است. در اواخر سال ۹۷ با توجه به اتفاقاتی که در این زمینه افتاده بود اینطور تصور می‌شد که قیمت مسکن در سال ۹۸ کاهش پیدا کند و حتی دلایل بسیاری هم دال بر این قضیه وجود داشت که عده بسیاری با استناد به آن کاهش قیمت مسکن تهران را یک حقیقت می دانستند اما اینطور نشد

. با توجه به اتفاقاتی که در زمینه مسکن افتاده است اما همچنان هم نمی توان به بهبود اوضاع ناامید بود چرا که باز هم گفته می شود تحت شرایط خاصی ممکن است که قیمت مسکن کاهش پیدا کنند و مجددا عده ای از این بازار به نان و نوایی برسند.

کاهش قیمت مسکن تهران اما از سایر بخش ها مهم تر است. تهران به عنوان پایتخت در واقع به گونه ای الگویی برای سایر مناطق به شمار می آید و اینطور گفته می شود که اگر قیمت مسکن تهران کاهش پیدا کند در نهایت این کاهش قیمت

به بخش های دیگر هم خواهید رسید و خواهیم دید که اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد. اما قیمت مسکن تهران چگونه کاهش پیدا می کند؟

تاسیس مترو و کاهش قیمت مسکن تهران 1

راه‌های کاهش قیمت مسکن تهران

تاکنون هم راه های زیادی برای کاهش قیمت مسکن تهران ارائه شده است که از جمله آنها میتوان به ساخت مسکن مهر و همچنین افایش نظارت ها اشاره کرد اما در واقع هیچ کدام از این روش ها راه به جایی نبرده اند. حتی مالیات بر عایدی سرمایه هم در میان بود که عده بسیاری توانستند با پارتی بازی از آن فرار کنند و در نتیجه این طرح هم موثر واقع نشد.

همچنین میتوان گفت که معاون وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به اینکه پروژه ای در زمینه مترو در حال تاسیس اینطور می گوید که اگر پروژه ای که برای ساخت مترو در حال انجام است با موفقیت به اتمام برسد قیمت مسکن در پایتخت افت خواهد کرد و در نهایت تعدیل خواهد شد که این به نوبه خود یک خبر خوب در زمینه مسکن است.

تاسیس مترو و کاهش قیمت مسکن تهران 2

مترو چه ربطی به کاهش قیمت مسکن تهران دارد؟

شاید برای شما این سوال هم پیش بیاید که مترو چه ربطی به افزایش و یا کاهش قیمت مسکن دارد. در زمینه تعدیل قیمت مسکن هم اکنون شهرهای جدید بسیاری در حال احداث هستند که این شهرها در حاشیه شهرهای اصلی مانند تهران قرار دارند. هشتگرد یکی از این شهرهای جدید ساخت است که در نهایت با اتمام ساخت در آن کاهش قیمت مسکن را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تجارت نیوز در این زمینه، پروژه قطار شهری هشتگرد هم در واقع مانند یک تسهیل گر برای عبور و مرور به این شهر جدید حساب خواهد شد و در نهایت تعداد افرادی که میتوانند در این منطقه خانه ای را خریداری کنند بیشتر می شوند. این افراد به آسانی می توانند تمامی کارهای خود را ظرف چند دقیقه مسیر انجام دهند.

شاید یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه بازار مسکن به وجود آمده است، افزایش تقاضا باشد. همچنین می توان گفت که این مسئله بار تقاضای مسکن را نیز در تهران کاهش خواهد داد و بدین ترتیب است که دیگر مشکل خاصی در این زمینه پدیدار نخواهد شد.

وی همچنین در این زمینه اینطور می گوید که مسیر قطاری که تهران را به هشتگرد متصل می کند حدود ۴۵ دقیقه خواهد بود. اقشاری که درآمد کمتری دارند هم اکنون هم مجبور به حاشیه نشینی شده اند.

امید است که با ایجاد متروهایی به شهرک هایی مانند هشتگرد و پرند دیگر رفت و آمد هم برای افرادی که میخواهند در این منطقه زندگی کنند آسان تر شود و حاشیه نشینی بار معنایی خود را از دست بدهد. همچنین تاسیس این مترو کاهش قیمت مسکن تهران را نیز به دنبال دارد.

وکیل ملک چه کمکی به ما می‌کند 4

احداث شهرهای جدید، کاهش قیمت مسکن تهران را به دنبال خواهد داشت!

مدیر عامل شرکت عمران در شهرهای جدید هم اینطور بیان می کند که در طرح اقدام ملی و همچنین عرضه مسکن، چیزی در حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته خواهد شد که از این میزان بیش از ۶۰ هزار واحد متعلق به شهرهای جدید اطراف تهران است.

وی همچنین اینطور بیان کرد که هم اکنون ساخت ۵۸ هزار از این واحد های مسکونی آغاز شده است و از ۱۰۰ هزار واحد دیگر هم در حال ساخت است. جالب است بدانید که برای ساخت مترو هشتگرد نیز تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است چرا که ساخت این مترو در نهایت مشکل مسکن را نیز حل خواهد کرد.

طاهرخانی همچنین در پایان سخنان خود اینطور گفت که این ۸۰۰ میلیارد اما برای اتمام مترو هشتگرد بس نیست و افزایش تولید مسکن در شهرهای جدید باعث می شود تا کمبود مسکن در شهرهای بزرگ مانند تهران کمتر حس شود و در نهایت مشکل مسکن تا حد زیادی حل و فصل شود.

امید است که تا پایان سال ۹۸ با اتمام این مترو، عده ای که دیگر سقفی برای زندگی ندارند بتوانند در یک فضای امن زندگی کنند و همچنین کاهش قیمت مسکن تهران هم به وضوح دیده شود.