خرید و فروش مسکن

امروزه با توجه به مشکلاتی که در زمینه مسکن به وجود آمده است راه حل‌های بسیاری ارائه می‌شود تا افراد بتوانند خرید و فروش مسکن را همانند گذشته انجام دهند.

یکی از کارهایی که دولت در زمینه حل مشکلات مسکن انجام داده است، ساخت و ساز خانه هایی است که با قیمت هایی مناسب تر عرضه می شوند. شاید در این زمینه بتوان گفت که هنوز هم نیاز برای کاهش قیمت دیده می شود اما اگر خرید و فروش مسکن باز هم مانند گذشته رونق داشته باشد به طور حتم بازار هم دگرگون خواهد شد.

محمد اسلامی در این زمینه اینطور می گوید که هم اکنون ۶۰ هزار خانه با متراژ ۱۰۰ متر در تهران با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می شود که اینها در واقع همان مسکن های مهر هستند.

اسلامی همچنین در این مورد اینطور می گوید که واحدهایی که عرضه می شوند بزرگ تر از متراژی هستند که باید باشند و به همین دلیل هم خرید و فروش مسکن در تهران کاهش یافته است چرا که مردم دیگر توان خرید این خانه ها را ندارند.

تجارت نیوز اما در این زمینه اینطور می گوید که خانه هایی که بدین صورت ساخته شده اند خانه هایی است که برای کارکنان نیروهای مسلح ساخته شده است و محل آن ها هم پادگان هایی در خارج از شهر است.

فروش مسکن

مشکلات خرید و فروش مسکن ۳۰۰ میلیونی

در این زمینه روابط عمومی وزارت و راه و شهرسازی اینطور می گوید که خانه هایی که قرار است در این بخش ساخته شوند در شهرهای جدید قرار می گیرند به طوری که در خارج از شهر هم حتی اندیشه کلنگ زنی ایجاد شده است.

تهران دیگر به قدری از جمعیت پر شده است که اینطور تصور می شود که دیگر جایی برای ساخت و ساز در آن وجود ندارد و به همین دلیل اغلب مجبور هستند تا در حومه های آن خانه بسازند. دقت داشته باشید که همچنان هم ساخت این خانه ها مشخص نیست که توسط چه کسانی انجام بگیرد و اینکه امتیاز آن ها به چه کسی واگذار خواهد شد هنوز هم سوالی بی پاسخ است.

شهرهای جدید چند؟

یکی از سوالاتی که در زمینه خرید و فروش مسکن در این شهرها به وجود می آید این است که خرید و فروش مسکن در این شهر ها متری چقدر خواهد بود؟ خانه هایی که با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ساخته می شوند در برخی از مناطق تهران اما سودهای بسیاری را به خریداران خود خواهند داد.

در حال حاضر اگر شما هم آگهی هایی که در اینترنت وجود دارند بزنید خواهید دید که حتی در حومه های شهر هم قیمت مسکن بین متری ۱٫۵ تا ۷ میلیون تومان خواهد بود.

ارزانی به بازار مسکن هم رسید

زعفرانلو در زمینه خرید و فروش مسکن چه می‌گوید؟

محمود زعفرانلو که مالک یکی از بزرگترین بنگاه های مشاورین املاک در تهران است اینطور می گوید که قیمت گذاری در شهرهای اطراف تهران تغییر کرده است. حتی شهرهایی که جدیدا در اطراف تهران احداث شده اند هم رنج های قیمت بسیار متفاوتی دارند و قیمت گذاری هم بنابر آن ها صورت می گیرد. به عنوان مثال می توان گفت که حداقل قیمت در پرند بین ۳ تا ۳٫۵ میلیون تومان است که حتی مناطق لوکس آن هم بین ۶ تا ۷ میلیون تومان خواهند بود.

در پرند اما رنج قیمت باز هم متفاوت تر می شود اما بیشترین قیمت در آنجا متری ۴ میلیون تومان است. زمانی که صحبت به شهر پردیس می رسد اما موضوع متفاوت تر خواهد شد.

با وجود اینکه در این بخش تعاونی های مختلفی وجود دارد میتوان گفت که قیمت مسکن هم در این بخش اندکی متعادل است و از متری ۳ میلیون تومان شروع می شود. در هشتگرد اما شما شاهد کمترین قیمت برای خرید و فروش مسکن خواهید بود، در لوکس ترین بخش این منطقه قیمت از یک و نیم میلیون تومان آغاز و به ۴ میلیون تومان هم خواهد رسید. البته اینطور تصور می شود که خرید مسکن های ۳۰۰ میلیونی در این مناطق می تواند به صرفه باشد.

چقدر از پیش فروش آپارتمان می‌دانید 5

خرید و فروش مسکن مهر

در این بین می توان گفت که خرید و فروش مسکن مهر بسیار هم به صرفه است. اگر شما هم نگاهی به آگهی هایی که باری فروش مسکن مهر داده شده است نگاه کنید خواهید دید که هم اکنون برای خرید یک واحد آپارتمان ۸۲ متری در مسکن مهر فاز ۶ در پرند باید مبلغی معادل با ۱۸۰ میلیون تومان هزینه کرد اما این میزان در مناطق مختلف پرند هم متفاوت است و به ۲۵۵ میلیون تومان هم می رسد.

البته دقت داشته باشید که اگر شما هم میخواهید اقدام به خرید کنید، سرمایه گذاری در نقاطی از شهر جدید میتواند یکی از بهترین راه ها باشد. امید است که در ادامه سال وضعیت بازار مسکن رو به بهبود برود و در نهایت همگان بتوانند از این بازار به یک سهم استفاده کنند.