خرید خانه و آپارتمان

شاید در شرایط کنونی خرید خانه و آپارتمان دیگر رویایی بیش نباشد. با توجه به تغییراتی که در زمینه مسکن به وجود آمده است اینطور به نظر می‌رسد که قیمت مسکن به طور روزانه در حال افزایش است و دیگر کسانیکه سالیانه در تلاش بوده‌اند تا بتوانند خانه‌ای را خریداری کنند با یک بن بست در این زمینه رو به رو شده‌اند.

میتوان گفت که برای خرید خانه و آپارتمان اما امروزه علاوه بر این که شرایط مالی بسیار سخت شده است، شرایطی که برای خرید خانه و آپارتمان هم ایجاد شده است بسیار سخت تر از گذشته است.

فروش مسکن

نظر خبرگزاری‌ها در مورد خرید خانه و آپارتمان

دقت داشته باشید که با توجه به اتفاقاتی که امروز افتاده است اینطور تصور می شود که دیگر امیدی به خرید خانه و آپارتمان نیست. به گزارش مشرق نیوز، رئیس جمهور طی روزهای گذشته با نشست هایی که با مدیران ارشد داشته است توانسته اعداد و ارقامی را ارائه دهد که در واقع نشان دهنده میزان اجاره بها در سال های گذشته بوده است.

وی همچنین اعلام کرد که بر اساس گزارشاتی که از وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است، میزان اجاره بها از پارسال تا کنون ۳۰ درصد افزایش یافته است که بسیار زیاد است. او اما با اینکه این رقم را امیدوارکننده دانست اما باز هم شرایط را مطلوب نمی داند و مشکلاتی را در این زمینه اعلام کرده است که به نظر می رسد غیر قابل حل باشد.

همچنین روحانی اینطور می گوید که شرایطی که هم اکنون در مملکت به وجود آمده است، با کلاهبرداری ها و همچنین ارقام غیرواقعی و نجومی، عده ای در تلاش هستند تا این بازار را دچار تشویش کنند.

همچنین انتقاداتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان می دهد که میزان افزایش اجاره بها در سال ۹۸ با واکنش های شدید رسانه ای رو به رو شده است و اکثر قریب به اتفاق بر این نظر هستند که گفته های روحانی در واقع نسبت به واقعیت بازار مسکن بسیار دور و غیرواقعی است.

آن ها رئیس جمهور را متهم به ارائه آمار اشتباه در این زمینه کرده اند و می گویند که او از وضعیت مستاجرین بی خبر است. امسال هم با آغاز تابستان، اینطور گفته می شود که میزان نقل و انتقالات بسیار کاهش یافته است و به ویژه مستاجرینی که در کلانشهرها خانه دارند با افزایش بیش از حد قیمت ها مجبور به جابه جایی شده اند.

در واقع میتوان گفت که در نهایت وضعیت کنونی مسکن، خرید خانه و آپارتمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و عده بسیاری مجبور شده اند که به حاشیه نشینی روی آوردند. امید است که در ماه های آتی، وضعیت کنونی مسکن به یک ثبات نسبی برسد و خرید خانه و آپارتمان به روال سابق خود بازگردد.

از پیش فروش آپارتمان می‌دانید 4

خرید خانه و آپارتمان با یازده سال پس انداز!

اینطور به نظر می رسد که خرید خانه و آپارتمان امروزه به طور کل غیرممکن است. تا تیر ماه سال جاری میزان خرید خانه و آپارتمان به حدی کم شده است که میتوان گفت بازار در واقع رو به راکد شدن دارد البته باید دقت داشته باشید که کاهش ۱۵ درصدی خرید و فروش دلایل دیگری هم دارد که از جمله آن ها میتوان به غیر منصف بودن عده ای اشاره کرد.

اما با درنظر گرفتن شرایطی که هم اکنون پیش آمده است، در زمینه ریزش خرید خانه و آپارتمان دو فرضیه مطرح است. اول اینکه آماره اجاره نشینی در این مدت در پایتخت بسیار کاهش یافته است و حتی کسانی که در کلانشهر تهران سکونت داشته اند مجبور به تخلیه مسکن خود شده اند تا بتوانند در حاشیه شهر جایی را برای خود پیدا کنند.

فرضیه دوم هم این است که در زمینه خرید خانه و آپارتمان تا حد زیادی سرمایه گذاری روی کار آمده است و عده ای تنها خانه ای را خریداری می کنند تا از آن به عنوان یک سرمایه استفاده کنند و در نتیجه با خالی نگه داشتن آن ها به بغرنج شدن این شرایط دامن می زنند.

حال با توجه به تمامی مواردی که ذکر شد میتوان گفت که آمارهایی که در این زمینه ارائه شده است در چندین مورد قابل قبول است. در کشور ما، حداقل دستمزد یک کارگر ۱ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان است. به عبارت دیگر میتوان گفت که یک کارگر ساده در سال دستمزدی معادل با ۱۳ میلیون تومان خواهد داشت.

حال اگر بخواهیم طبق داده های آماری، از هزینه هایی که باید برای خانواده خود مصرف کند صرف نظر کنیم، باید بگوییم که خرید خانه که دیگر برای این فرد غیر ممکن خواهد بود اما اگر بتواند دستمزد ۱۱ سال خود را با درصد ۳۵ پس انداز کند، در نهایت این یازده سال میتواند با ۶۴ میلیون تومان یک واحد مسکونی ۶۰ متری را رهن کند، ۱۱ سال مدت زمانی طولانی برای رهن خانه به شمار می آید، اینطور نیست؟