دبیر انجمن انبوه‌سازان گفت: بازار مسکن در سال ۹۹ پرنوسان خواهد بود و درصورت ثبات اقتصاد، این بازار هم به آرامش می رسد.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور ، با بیان اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است، گفت: هم‌اکنون اقتصاد کشور دارای نوساناتی است که باعث ایجاد تورم شده و این موضوع تأثیر زیادی در حوزه مسکن داشته است.

او توضیح داد: باتوجه به آنکه ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد بنابراین پیش‌بینی بازار مسکن در این شرایط دشوار است و در صورتی که اقتصاد به یک ثبات کامل برسد می‌توانیم امیدوار به آینده خوب بازار مسکن باشیم.

پورحاجت گفت: بازار مسکن هم‌اکنون دچار دگرگونی‌هایی شده به طوری که ممکن است در یک بازه زمانی به یک آرامش و ثبات قیمتی مناسب برسد و در یک بازه زمانی دیگر دچار سونامی‌های قیمتی شدیدی شود به همین دلیل نمی‌توانیم از این بازار یک ارزیابی درستی بدست آوریم.
او یادآور شد: بازار مسکن به دلیل نبود سیاست‌‌های درست در حوزه اقتصادی دچار تلاطم شده و برخلاف اظهار نظر‌های بسیاری از مسئولان که این بازار در رکود به سر می‌برد دچار نوسانات شدید قیمتی شده است به طوری که در یک سال گذشته شاهد افزایش بیش از صد درصدی قیمت مسکن بودیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که بازار مسکن در حوزه تولید دچار رکود بسیار شدیدی شده به طوری که بسیاری از سازندگان مسکن از این اشتغال فاصله بسیار زیادی گرفته‌اند.

پورحاجت گفت: با توجه به آنکه فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد به دلیل آنکه این بازار طی چند سال گذشته دچار رکود شدید شده میزان بیکاری در این حرفه افزایش بسیار زیادی یافته است.

او با اشاره به اینکه برنامه مشخصی از سوی دولت برای بازار مسکن ارائه نشده است، گفت: دولت هیچکدام از طرح‌هایی که برای حوزه مسکن ارائه کرده است را به نتیجه مطلوب نرسانده، بنابراین چه انتظاری می‌توان از بهبود وضعیت بازار مسکن در آینده داشت.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر برنامه‌هایی برای تولید مسکن به ویژه در حوزه اجاره ارائه کند تا شاید بتوانیم بخشی از مشکلاتی که در حوزه اجاره مسکن ایجاد می‌شود را کاهش دهیم.

پورحاجت بیان کرد: جدا شدن وزارت راه و شهرسازی می‌تواند کمک مؤثری برای بازار مسکن به ویژه در حوزه تولید کند. هم‌اکنون اصلی‌ترین دغدغه تولیدکنندگان مسکن کمبود ساخت وساز است که خود می‌تواند عامل مؤثری در حوزه اقتصادی کشور هم به شمار رود.