عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا باید همانند گذشته تولید و عرضه مسکن با شدت و شتاب بیشتری صورت گیرد تا شکاف میان عرضه و تقاضا کم شود، در غیر این صورت بازار همچنان دچار تلاطم خواهد بود.

غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی قیمت مسکن آنقدر بالا رفته که بسیاری از مردم توان خرید و تأمین مسکن مورد نیاز خود را ندارند.

بازار مسکن متأثر از میزان عرضه و تقاضا است

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار مسکن متأثر از میزان عرضه و تقاضا است، گفت: در شرایط کنونی کمبودهای جدی در حوزه مسکن وجود دارد و این وضعیت نشأت گرفته از عدم تولید مسکن در سال های اخیر است، این در حالی است که در دهه گذشته پروژه مسکن مهر اجرایی شد و روند تولید انبوه مسکن شتاب ویژه ای به خود گرفت.

وی تصریح کرد: در دولت جدید نگاه مسئولان به پروژه مسکن مهر تغییر پیدا کرد و این مسئله موجب توقف روند تولید مسکن شد، این مسئله زمینه ساز افزایش تقاضا و کمبود عرضه و در نهایت افزایش قیمت مسکن در بازار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قطعا باید همانند گذشته تولید و عرضه مسکن با شدت و شتاب بیشتری صورت گیرد تا شکاف میان عرضه و تقاضا کم شود، در غیر این صورت بازار همچنان دچار تلاطم خواهد بود.

مسکن نیز همانند سایر کالاهای اقتصادی تحت تأثیر تقاضا و مصرف است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن نیز همانند سایر کالاهای اقتصادی تحت تأثیر تقاضا و مصرف است، از این رو وقتی نیاز جامعه بالا بوده و تقاضا به میزان کافی نباشد، این مسئله موجب گرانی مسکن می شود./