دستور رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مسکن

حسن روحانی در تماس تلفنی با محمد اسلامی گفت: وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده اختصاص یابد و این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرینی که در این دسته بندی واقع شده‌اند، آغاز شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز جمعه در گفت و گو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت مسکن و برنامه‌های اجرایی انجام شده، بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده تاکید کرد.

رئیس جمهور از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، برای تسریع در روند ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها و اقلام ضروری مردم که در برخی گمرکات مانده، اقدام و هماهنگی کند.

وی همچنین دستور داد که طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود، برای بررسی، به جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.

روحانی در ادامه، سرعت بخشی بانک‌ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین نیازمند مساعدت را ضروری دانست.

در جریان این گفت و گو مقرر شد این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرینی که در این دسته بندی واقع شده و قراردادشان رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز شود.

روحانی همچنین پس از گزارش اسلامی در خصوص بازدید از خط آهن چابهار- زاهدان، بر لزوم تسریع در توسعه پروژه‌های ریلی کشور و اتمام آنها تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندر چابهار و اقدامات انجام شده در این بندر گفت: در برنامه توسعه بنادر در کشور و به خصوص چابهار، توافقات با کشورها در این عرصه، پیگیری شود.