زمان پرداخت وام ودیعه مسکن مشخص شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تسهیلات کمکی به مستأجران، تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا وخدمات» پس از اعلام مشخصات افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد که مبالغ این وام براساس طبقه بندی شهرها ۱۵،۳۰ و۵۰ میلیون تومان بوده و به دو روش قابل پرداخت است.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: تسهیلات کمکی به مستأجران، تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا وخدمات» به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: مبالغ این وام براساس طبقه بندی شهرها ۱۵،۳۰ و۵۰ میلیون تومان بوده و به دو روش قابل پرداخت است.

براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، وی افزود: در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و درپایان سال، اصل آن را پرداخت کنند؛ در روش دوم متقاضیان می توانند وام را سه ساله دریافت کنند و درمدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به این موضوع که قبلا هم تاکید شده است که این وام صرفا کمکی است به مستاجران برای ودیعه و لذا به هیچوجه وام ودیعه نیست، تصریح کرد: دراین وام موجران نقشی نخواهند داشت و کسی که وام را دریافت می‌کند با بانک عامل طرف خواهد بود و به تصمیم خود از وام دریافتی استفاده خواهد کرد.

همتی افزود: اعتبار تخصیصی برای این وام به صورت کلی بیست هزار میلیارد تومان است.