عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام شرط ورود شرکت‌های چینی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: توقف طرح مسکن مهر، قیمت مسکن را چند ۱۰۰ درصد افزایش داد .

 مجتبی یوسفی درباره حضور شرکت‌‌های چینی در طرح نهضت ملی مسکن گفت:‌ اگر همکاری با شرکت‌های چینی با هدف انتقال فناوری و استفاده از تجریبات در موضوعات حقوقی مانند اجاره‌داری حرفه‌ای، عرضه مسکن در بورس، ساخت و ساز توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی سازی ساخت مسکن باشد در کوتاه‌ مدت ایرادی نخواهد داشت.

وی افزود: به دلیل نبود حمایت کافی در حوزه صنعتی سازی ساختمان تجربه نداریم. لذا طرح مسکن مهر هم به صورت سنتی ساخته شد که دارای مشکلات مختلفی در حوزه فنی و مهندسی بود و بدون اصلاح و معرفی جایگزین به صورت کامل متوقف شد و زمینه رشد چند ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در سال‌های اخیر را فراهم کرد. این نماینده مجلس ادامه داد: مسکن، پیشران و موتور محرکه اقتصاد و فعال‌کننده ۱۸۶ رشته شغلی اعم از نیروهای حمل و نقلی، شرکت‌های تولید مصالح و… است و ساخت سالانه یک میلیون خانه بر اساس قانون جهش تولید مسکن ظرفیت بسیار خوبی در شرایط فعلی فراهم کرده است. بنابراین اگر قرار باشد مانند دولت سابق به دلیل عدم توجه به توانمندی‌های داخلی به جای دریافت فناوری به واردکننده لوازم غیر ضروری تبدیل شویم با آن مخالف هستیم. یوسفی گفت: اگر ساخت و ساز با منابع مالی که مجلس بر اساس قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی کرده ، محلی برای اشتغال و درآمدزایی شرکت‌های خارجی شود به شدت با آن مخالف هستیم اما اگر بنا به استفاده از فناوری و تجربه حقوقی آنها در مدت‌زمانی کوتاه باشد، مانعی ندارد.